Illustrasjonsfoto: Scandic Hotels

Lanserer standard allergivennlige rom

Som første hotellkjede i verden lanserer Scandic en standard for allergivennlige rom.

Publisert
Allergivennlige baderomsprodukter. (Foto: Scandic Hotels)

Det betyr blant annet at gjester som booker et allergivennlig rom kan forvente tregulv på rommet, strenge rengjøringsrutiner, og at dyr ikke er plassert i samme etasje – i tillegg til parfymefrie og allergivennlige baderomsprodukter. Den nye standarden er en del av Scandics tilgjengelighetsstandard.

Flere og flere gjester etterspør alternativer

Mer enn 150 millioner mennesker i Europa har en form for allergi. Av disse er det langt fra alle som har behov for spesielle allergirom, men faktum er at flere og flere mennesker ber om mer allergivennlige alternativer på hotell.

Scandics tilgjengelighetsstandard ble lansert allerede i 2005, og har siden fått mye oppmerksomhet rundt om i verden. Nå oppdateres den fra 135 til 159 punkter, hvorav en av de nye kategoriene gir strenge retningslinjer for å møte allergikeres behov når de reiser.

– Vi ser at flere og flere gjester etterspør våre alternativer for tilgjengelighet, og vi får mange forespørsler om allergitilpasning. Vi har allerede sett en positiv effekt av vår allergivennlige «frokost for alle». Målet er at alle våre hoteller skal kunne tilby minst to allergivennlige rom innen et år, sier tilgjengelighetsambassadør i Scandic, Magnus Berglund.

Nettkurs

I løpet av våren lanserer Scandic også en oppdatert versjon av det tidligere prisbelønte interaktive nettkurset om tilgjengelighet. Nettkurset ble opprinnelig laget for Scandics 18 000 ansatte, for å sikre at alle gjester, med eller uten funksjonshemming, får samme høye nivå av service. Nettkurset er også tilgjengelig på Scandics nettside, for alle som ønsker å lære mer om hvordan man kan tilby den beste servicen til personer med nedsatt funksjonsevne.

– En viktig målsetning for Scandic er å skape fantastiske hotellopplevelser for alle. Derfor arbeider vi hele tiden med å finne løsninger for å gjøre hotellene våre mer tilgjengelige. Selv om vi tidligere har kunnet tilby våre gjester allergivennlige rom, er vi nå svært stolte over at dette er blitt en del av vår tilgjengelighetsstandard. At vårt nettkurs om tilgjengelighet er hyppig brukt blant andre aktører i bransjen er en hyggelig anerkjennelse, sier Berglund i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS