Tvedestrand Fjordhotell a
Tvedestrand Fjordhotell a

Hellstrøms TV3-opprydning bidro til konkurs

Tvedestrand Fjordhotell AS er konkurs. Hotellet har slitt økonomisk i en årrekke, men nå er det slutt. Nærmere 4.4 millioner kroner i pantekrav og uprioriterte krav har Sparebanken Sør meldt inn til konkursboet. Også Eyvind Hellstrøms besøk og opprydning blir i bostyrers innberetning påpekt som medvirkende til konkursen.

Publisert

Tvedestrand Fjordhotell. (Foto: Morten Holt)

I boinnberetning etter konkursen i Tvedestrand Fjordhotell ASr kommer det frem at boets gjeld er på over 5 millioner kroner.

I gjennomgangen av selskapets økonomiske virksomhet blir programmet ”Hellstrøm rydder opp” tillagt en ”vært negativ effekt” på selskapets økonomi, skriver Tvedestrandsposten.no.

Motsatt effekt

Det var i oktober 2009 at Hellstrøm besøkte Tvedestrand Fjordhotell i oktober for å rydde rydde opp.

Opprydning ble det, men effekten ble nok motsatt av det hotelleier Magne Modalsli hadde sett for seg. Programmet til Hellstrøm fokuserte nemlig sterkt på svak drift og andre kritikkverdige forhold, skriver avisen videre.

Resultatet var at høsten 2009 verken var overnattingsgjester eller arrangementer på hotellet. Saken ble ikke bedre av at en nyansatt hotellvert sa opp med umiddelbar virkning i samme tidsrom.

Liten omsetning

Den lave omsetningen fortsatte utover 2010, og Modalsli besluttet å legge hotellet ut for salg med en prisantydning på 22 millioner kroner.

I oktober 2010 kom det inn et bud på 12,9 millioner kroner, men kjøperne skrev aldri under på lånedokumentene og trakk seg fra avtalen.

" Tvedestrand Fjordhotell ble deretter i en periode leid ut som hybler for ansatte i et lokalt selskap. Hotellet ble solgt for 10,7 millioner kroner i februar 2011, men virksomheten til TFH AS i praksis vært innstilt.Les hele saken på Tvedestrandsposten.no

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS