Accor logo
Accor logo

Nytt nettverk skal øke antallet kvinnelige hotellsjefer

Hotellgruppen Accor lanserer et nytt, kvinnelig nettverk, Women at Accor Generation (WAAG), som har som mål å bekjempe stereotyper og oppnå full likestilling mellom menn og kvinner på ledende posisjoner i organisasjonen. På sikt skal 50 prosent av alle sjefer hos Accor være kvinner. Både menn og kvinner ønskes velkommen til nettverket som er representert på fem kontinenter.

Publisert

WAAG kommer til å jobbe med mentorskap, erfaringsutveksling og utdannelse innen nettverket. Tanken er at sjefsstillinger skal bli mer tilgjengelige og attraktive for kvinner i hele organisasjonen. Nettverket kommer i tillegg til å arbeide for å gjøre Accors hotelltilbud mer attraktive for forretningskvinner.

– I dag uteksamineres flere kvinner enn menn fra universiteter og høyskoler rundt om i verden. Til tross for dette er kvinner underrepresenterte som sjefer i selskaper. Vi vet at team med både kvinner og menn både blir mer innovative og effektive. Women at Accor Generation har som mål å gi kvinner bedre selvtillit, hjelpe dem med å se sitt eget potensial, oppmuntre dem og støtte dem på veien mot sjefsjobben, sier Sophie Stabile, Global Chief Financial Officer på Accor og leder for WAAG.

– Vi er stolte av å være en del av en organisasjon som tar ansvar når det gjelder likestilling. Selv her i Norden, der vi med et globalt perspektiv anses å være relativt likestilte, har vi et stykke igjen. WAAG føles definitivt som et skritt i riktig retning, sier Pascal Locatelli, Regional Director Scandinavia på Accor.

Alle WAAGs initiativ kommer til å være kollektive, for siden å koordineres lokalt i de forskjellige regionene. Koordineringen utføres av ni regionsjefer i åtte geografiske regioner; Asia og Stillehavsområdet, Midtøsten, Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Sør-Europa, Nord-, Øst- og Sentral-Europa samt Frankrike. Målet er å ha 3000 medlemmer ved slutten av 2015.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS