CarlsonRezidorHotelGroupLogo
CarlsonRezidorHotelGroupLogo

Etablerer Carlson Rezidor Hotel Group

Ett av verdens største hotellselskaper er etablert. Carlson, et globalt selskap innen restaurant og reiseliv, og The Rezidor Hotel Group, som blant annet har Radisson Blu og Park Inn by Radisson i Norge, annonserte onsdag 18. januar at de har etablert The Carlson Rezidor Hotel Group.

Publisert

The Carlson Rezidor Hotel Group blir et av verdens største hotellselskaper med en portefølje på mer enn 1300 hoteller, et globalt fotavtrykk som dekker 80 land, og en gruppe sterke globale merkevarer som inkluderer Radisson Blu, Radisson, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni og Park Plaza.

Samme eierstruktur i selskapene

Mens den rettslige status og eierstruktur forblir den samme i både Carlson og Rezidor vil Carlson Rezidor Hotel Group se på hvilke muligheter som ligger i ledelse og utvikling av merkevarene, oppkjøpsmuligheter, utvikling av inntektsgrunnlag, samt utvikling av ansatte på verdensbasis.

All kommersiell aktivitet vil bli gjennomført av Carlson Rezidor Hotel Group, uavhengig av geografisk beliggenhet.

Større verdier

– Carlson og Rezidor har en lang felles historie og har vokst sammen de siste 17 årene. Å innta markedet som en enhet er et naturlig steg. Vi utnytter styrkene i to sterke selskaper for å skape ytterlige verdier for våre eiere, sier Hubert Joly, President og CEO i Carlson.

Kurt Ritter i Rezidor under en tale på Radisson Blu Scandinavia i Oslo.

– Målet er å generere ytterligere finansiell avkastning for våre eiere og større verdier for alle aksjonærer. Å bli oppfattet av forretningsforbindelser over hele verden som et globalt hotellselskap, og sikre at gjester over hele verden opplever den standard selskapet til en hver tid streber for å etterleve, samt å tilby en global karrieremulighet for ansatte, sier Kurt Ritter, President og CEO i Rezidor.

400 millioner dollar i 2015

Gjennom en rekke inntektsinitiativ sikter Carlson Rezidor Hotel Group mot å generere mer enn 400 millioner dollar i ekstra inntekter og en RevPAR Index-økning på mer enn ni poeng innen 2015.

Initiativene omfatter et forsterket globalt salgsteam, unike verktøy for inntektsoptimalisering, samarbeidsprosjekter med andre aktører innen reiselivsnæringen (inkludert Carlson Wagonlit Travel og det hurtigvoksende Club Carlson, gruppens suksessfulle fordelsprogram). Gruppen vil ettergå den globale justering og forvaltning av sine merkevarer for å sikre at gjester over hele verden opplever den standard selskapet til en hver tid streber for å etterleve.

Restaurant og reiseliv

Felles innkjøpsaktiviteter vil medføre utvikling av konkurransedyktige avtaler, spesielt innen høyforbruks- og forretningskritiske kategorier.

Globale utviklingsprogram for ansatte vil også hjelpe Carlson Rezidor Group i å oppnå ambisjonen om å bli verdens mest attraktive selskap å jobbe for innen restaurant og reiseliv.

Ny logo

En global styringsgruppe er etablert for å føre tilsyn med verdiskapningsområdene og utviklingen av Carlson Rezidor Hotel Group. Gruppen ledes i fellesskap av Joly og Ritter.

Logoen for Carlson Rezidor Hotel Group symboliserer flere nøkkelelementer; kombinasjonen av navnene Carlson og Rezidor fremhever partnerskapet mellom selskapene. Carlsons symbol på toppen av logoen representerer viktige verdier som relasjoner, arv, innovasjon og service. Gruppens nye nettsider, www.carlsonrezidor.com, lanseres 1. februar.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS