Rica norsk flagg

Rica Hotels har fornøyde gjester

Undersøkelsen Norsk Kundebarometer viser at Rica Hotels har de mest fornøyde og de mest lojale gjestene i hotellbransjen. – Vi er igjen best i bransjen på tilfredshet og lojalitet. Dette viser at markedet setter pris på vår generelle utvikling på kvalitet, både hva angår produkt og vertskapsrollen våre medarbeidere utøver, sier kommersiell direktør i Rica Hotels, Pål Semb-Johansson.

Publisert

Rica Hotels har de siste to årene scoret stadig høyere i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse. Denne utviklingen har ført Rica Hotels til en ledende posisjon i bransjen, i følge Norsk Kundebarometer 2012.

Norsk Kundebarometers undersøkelse harmoniserer dessuten godt med Rica Hotels’ egne interne undersøkelser samt andre eksterne kåringer. Tidligere i år kåret Tripadvisor.com Rica Park Hotel i Stavanger til Norges beste hotell foran Rica Nidelven Hotel. Rica Ishavshotel i Tromsø fikk en femteplass i samme kåring.

Best også på lojalitet

Norsk Kundebarometer er en årlig stor undersøkelse i regi av Handelshøyskolen BI for å avdekke relasjoner mellom kunder og leverandører. Rica Hotels har ikke bare de mest fornøyde gjestene, hotellkjeden har også de mest lojale gjestene.

– Ikke minst er det siste viktig, sier Semb-Johansson. Fornøyde gjester kommer tilbake, og ingenting gleder oss mer enn gjester som vender tilbake gang etter gang.

På offensiven

Rica Hotels lever etter mottoet ”Det Gode Vertskapet”, og selv om service og medarbeiderne er den viktigste ressursen, har hotellkjeden de siste to årene også investert tungt i nye hotellprosjekter.

– Vi har åpnet flere nye prestisjetunge hoteller som våre gjester har tatt svært godt i mot. Dessuten jobber vi knallhardt hver dag med å levere både servicen og komforten våre gjester forventer og fortjener, sier Semb-Johansson.

Med nye hoteller som Rica Hotel G20 i Oslo, Rica Airport Hotel ved Stavanger Sola, Rica Bakklandet Hotel i Trondheim, Rica Rock City Hotel i Namsos og siste tilskudd på stammen, Rica Hotel Narvik, satser Rica Hotels offensivt i en bransje preget av sterk konkurranse.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS