Dørvakt ordensvakter

Positivt for utelivsbransjen

- Det er en positiv nyhet for utelivsbransjen at Securitas trer inn i markedet for utleie av ordensvakter (dørvakter). Det sier daglig leder Øystein Jarland i Vaktvesenet, som i dag undertegnet samarbeidsavtale med Securitas.

Publisert

Illustrasjonsfoto

Med lovendringen som trer i kraft 1. april kan ikke utestedene lenger ha egenvakthold som i dag, samtidig settes det strengere kompetansekrav til ordensvaktene. De må blant annet ha vekterutdanning.

Etterspørsel

Vaktvesenet har siden etableringen i Bergen i 1996 vært en dominerende aktør innen utleie av ordensvakter i Bergen og har opparbeidet en unik kompetanse og infrastruktur med egne kurs, eget radiosamband mellom vaktene og assistansebiler med medisinsk førstehjelp. Komplett infrastruktur med assistansebiler finnes i dag i Oslo og Bergen, og Vaktvesenet er eneste selskap som tilbyr denne tjenesten til utelivsbransjen, heter det i en pressemelding.- Seriøse utesteder ønsker seriøse samarbeidspartnere. Det tok kort tid fra vi etablerte oss utenfor Bergen til vi ble største ordensvaktleverandør i byer som Oslo og Trondheim. Nå merker vi en stor etterspørsel etter vår kompetanse og infrastruktur over hele landet, sier Jarland.

- Godt nytt

Samarbeidsavtalen med Securitas vil gi Vaktvesenet hjelp til å håndtere etterspørselen. Jarland, som hadde 37 år bak seg i Politiet før han ble daglig leder i Vaktvesenet, tror Securitas sin inntreden i ordensvaktbransjen er godt nytt for utelivsbransjen.- Useriøse aktører har fått lov til å prege bransjen. Når mediene skriver at det er en svart økonomi på mange milliarder kroner i utelivsbransjen, rammes også alle de aktørene som vil drive skikkelig. Vi tror lovendringen og Securitas inntreden vil skape et tydeligere skille mellom de som driver seriøst og de andre, og at publikum vil foretrekke utesteder hvor de kan føle seg trygge, sier Jarland.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS