HTL eksteriør9
HTL eksteriør9

10 633 sjekket inn på 36 timer

Da den fremtidsrettede hotellkjeden HTL Hotels skulle lansere seg i Norge, valgte de å gjøre det digitalt. På 36 timer hadde hotellkjeden 10 633 digitale innsjekkinger. De to nye HTL-hotellene, HTL Grensen og HTL Karl Johan, er sentralt plassert i Oslo-sentrum med umiddelbar nærhet til Karl Johan.

Publisert

HTL Grensen i Oslo.

Med den digitale løsningen «Ta rommet», som ble utviklet av JCPr i samarbeid med In The Cold, skulle det bygges kjennskap i målgruppen til HTL Hotels.

– «Ta rommet» har vært en suksess. I snitt var de besøkende på kampanjesiden der i mer enn 10 minutter. Hvilket betyr at de har hatt god tid til å lese om hotellkonseptet i tillegg til å kjempe om et gratis rom, sier Gül Heper, som er kommersiell sjef for HTL Hotels i Norden.

72 prosent belegningsgrad

Foto: Morten Holt

Petter Gjelsnes, faglig leder og partner i JCPr, forklarer at kampanjen gikk ut på at alle kunne ta et rom, og at de som hadde rommet på et gitt tidspunkt fikk en natt for to personer.

– Kampanjen har sikret at en rekke mennesker får muligheten til å teste ut hotellet. De som ikke var så heldige å vinne et rom har fått med seg at en ny hotellkjede åpner opp i Oslo. Det digitale hotellet hadde i løpet av kampanjen en belegningsgrad på opptil hele 72 prosent, sier Gjelsnes.

Ut i kulden med JCPr

Gül Heper, kommersiell sjef for HTL Hotels i Norden.

Bak kampanjen står byrået JCPr sammen med det svenske digitalbyrået In The Cold. Tidligere har JCPr sikret oppmerksomhet i målgruppen ved å sikre at kjente personligheter som blant annet Nina Jarebrink, Ingeborg Heldal, Charlotte Thorstvedt, John André Hanøy og Mariann Rosa deler sine Oslo-tips i HTL sin Cityguide.

– Vi er en hotellkjede som er skreddersydd for de moderne og urbane reisende som ønsker et hotell med høy kvalitet, god design og sentral beliggenhet. For oss var det naturlig å lansere oss digitalt da vi på mange måter er et digitalt hotell. Vår hjemmeside er inspirert av de beste e-com sidene, vi har vår egen digitale cityguide, en egen app, USB-porter på rommene for lading av digitale enheter og på sikt mulighet for å låse opp rommet med telefonen, sier Gül Heper.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS