Atle Hovi på Beitostølen Resort. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Nok et rekordresultat på Beitostølen

Bjørnar og Atle Hovi forvalter arven etter far Steinar godt. Beitostølen Resort satte enda en ny rekord økonomisk i fjor, med et driftsresultat på 10,3 millioner kroner av en omsetning på drøyt 85 millioner kroner.

Publisert
Sola skinner på Beitostølen resort om dagen. Her fra Valdresflya denne uka. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

Beitostølen Resort leverte et meget godt 2015-resultat, inngangen på 2016 har vært enda bedre. Sola skinner definitivt på Beitostølen om dagen.

Ifølge en pressemelding fra Beitostølen Resort øker skistedet oppunder Jotunheimen mest av alle norske ski- og vinterdestinasjoner

Knallhard jobbing i alle ledd

Beitostølen Resort (BR) hadde en omsetning på 85,2 millioner kroner i 2015, med driftsresultat på pluss 10,3 millioner kroner, og et resultat før skatt på pluss 5,3 millioner kroner.

Vakkert vinterlandskap på Valdresflya denne uka. Nå starter vårskisesongen for fullt i området. (Foto: DestinasjonsKirurgene)

– Vi er selvsagt kjempefornøyd. Bak resultatet ligger først og fremst knallhard jobbing i våre virksomheter, og høy synlighet i markedet, sier direktør Atle Hovi.

Årets vintersesong: «All time high»

– I tillegg til at vi får fin drahjelp av gunstig kronekurs, som blant annet har gitt oss rekordmange danske gjester i vinter, er det veldig inspirerende å se at stadig flere virksomheter legger sine kurs, konferanser og events til Beitostølen. Storslåtte naturopplevelser til alle årstider begeistrer og drar også business-kundene til oss, konstaterer Atle Hovi.

Etter rekordtrafikk i 2015, et år som ble avsluttet med fulle hus i jule- og nyttårshelga, holder Beitostølen Resort høy fart også inn i 2016.

Beitostølen med Bitihorn i bakgrunnen.

– Februar med vinterferieukene ble rekordpreget, og årets påske ga en omsetningsøkning for oss på 20 prosent, som betyr at årets vintersesong blir «all time high».

Les også: Fortsatt vinteraktiviteter på Beitostølen

Beitostølen øker mest

«I den ferske gjestedøgnstatistikken fra Statistisk Sentralbyrå for januar og februar, øker Øystre Slidre/Beitostølen mest av alle norske profilerte vintersportdestinasjoner. Fjellandsbyen med sine drøyt 300 fastboende er også inne på topp-10 av Norges største destinasjoner for januar-februar, der Oslo og Bergen er på topp.

Beitostølen øker med 8,9 prosent. Det er bare Tromsø av profilerte norske destinasjoner som har større økning på SSB-statistikken.

Januar-februar-tallene for Øystre Slidre/Beitostølen er 46 303 gjestedøgn, som +3.780 fra samme periode i fjor, en økning på 8,9 prosent», heter det i en pressemelding.

Offensive og innovative

– Det er ingen selvfølge at man skal drive reiselivsindustri i fjellet med suksess, og selv om vi har vinter, snø og fine forhold mange steder i Norge, så må man være både offensive og innovative for å lykkes, jobbe med idé- og produktutvikling, og så er det helt avgjørende å kunne holde en høy profil i markedet. Så er det viktig at vi har en sunn helårsdrift, slik at vi har helårs- og ikke sesongansatte, som betyr mye for både kontinuiteten og kvaliteten på vårt serviceprodukt. Det er summen av alt dette, og sjølsagt våre fantastiske naturgitte forhold på Beitostølen, med rekordlang skisesong og også høy sommertrafikk, som ligger bak våre resultat, sier Atle Hovi i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Beitostølen Resort

Beitostølen ligger 900 meter over havet, like oppunder Jotunheimen, i Valdres.

Beitostølen Resort AS består i dag av hotellene Radisson Blu Resort Beitostølen og Bergo Hotel (Scandic Partner), flere leilighets- og hytteanlegg, samt Beitostølen Skiheiser.

Beitostølen Resort har i dag om lag 1800 sengeplasser.

Beitostølen resort ble grunnlagt av avdøde Steinar Hovi i 1965. I dag er det sønnen Atle Hovi som er administrerende direktør

Les mer på Beitostolen.com

 

Powered by Labrador CMS