Fra venstre Lasse Johannessen (KAM Bama Storkjøkken), Alexander Nilsen (salgs- og markedsdirektør Bama Storkjøkken), Anna Julie Brattlien Hopfer (senior kategori- og innkjøpssjef Compass Group), Rune O. Dalsaune (kategori- og innkjøpsdirektør Bama Storkjøkken), Daniel Skar (produktdirektør/«Chief Procurement Officer», interim) og Alf Georg Hammer (Konserndirektør Bama Storkjøkken).
Fra venstre Lasse Johannessen (KAM Bama Storkjøkken), Alexander Nilsen (salgs- og markedsdirektør Bama Storkjøkken), Anna Julie Brattlien Hopfer (senior kategori- og innkjøpssjef Compass Group), Rune O. Dalsaune (kategori- og innkjøpsdirektør Bama Storkjøkken), Daniel Skar (produktdirektør/«Chief Procurement Officer», interim) og Alf Georg Hammer (Konserndirektør Bama Storkjøkken).

Compass Group med samarbeid med Bama Storkjøkken

Compass Group Norge har valgt Bama Storkjøkken som hovedleverandør av frukt, grønt og sjømat.

Avtalen markerer starten på et strategisk partnerskap med felles vekstambisjoner om bærekraft, innovasjon og grønn vekst – til det beste for både gjester og miljø.

Avtalen bygger videre på begge selskapers strategier for å redusere matsvinn, ansvarlig handel og bidra til grønn verdiskaping.

Grønn vekst

– På veien mot avtaleinngåelse ble vi utfordret av Compass Group, på en måte vi setter pris på. De har presentert oss for en spennende vekststrategi vi har troen på og vil være med på, sier salgs- og markedsdirektør for Bama Storkjøkken, Alexander Nilsen.

– De utfordret oss ikke bare på pris og leveringssikkerhet, men på hvordan vi sammen kan bidra til grønn vekst. Det er inspirerende å jobbe med en aktør som stiller så tydelige krav til innovasjon, ansvarlighet og bærekraft. Det er med på å gjøre oss bedre, fortsetter Nilsen.

Verdi- og kundefokusert samarbeid

Også Compass Group Norge trekker frem verdibasert og kundefokusert samarbeid som nøkkelen til fremtidig suksess. Med sjømat i sentrum jobbes det også for å gjøre det enklere, mer fristende og mer lønnsomt å velge bærekraftige og sunne alternativer. 

– Bama har imponert oss. Det handler ikke bare med bredden og kvaliteten i produktene, men at de også jobber innsiktsbasert, er transparente og med en ansvarlig tilnærming i hele verdikjeden, sier produktdirektør («Chief Procurement Officer») for Compass Group Norge, Daniel Skar. 

– Sammen skal vi løfte frem sesongens norske råvarer og bidra til at kundene våre kan ta enda grønnere valg. Gjennom kampanjer og konsepter skal sjømat gjøres til en naturlig og synlig del av måltidsopplevelsen. Det er mye å vinne på å gjøre jobben sammen og dra i samme retning, sier han.

Felles ambisjoner om grønn vekst

Compass Group Norge har 10 000 ansatte i Norge og leverer daglig over 300 000 måltider over hele landet.

Bama Storkjøkken, på sin side, leverer årlig til mer enn 12 000 profesjonelle kunder innen hotell, restaurant, kantine og offentlig sektor. Selskapet satser på smarte måltidsløsninger, ansvarlig innkjøp, korte verdikjeder, sesongbaserte produkter, og en sunnere tallerken.

– Sammen med Compass Group får vi en partner som deler ambisjonene våre om å gjøre bærekraft til en konkurransefordel, sier Nilsen. – Bama Storkjøkken skal ikke bare levere råvarer, men også skape løsninger som gjør det enklere for kundene våre å ta gode valg, hver dag, tilføyer Skar i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS