Peter Møller Laursen flankert av eierne av «DigitalGuest», konsernsjef Christian Markedal til høyre og «CSO» Jonathan Bjerg Jacobsen. (Foto: DigitalGuest)

Ny informasjons- og kommunikasjonsplattform for det norske hotellmarkedet

Tidligere hotelldirektør Peter Møller Laursen lanserer en digital informasjons- og kommunikasjonsplattform for det norske hotellmarkedet.

Publisert

Møller Laursen vil gi norske hoteller muligheten til å forbedre både service og gjestekommunikasjon gjennom å bruke digitalisering.

Sammen med det danske firmaet DigitalGuest lanseres den digitale plattformen på det norske markedet.

Lang fartstid på norske hoteller

Peter Møller Laursen har lang fartstid i den norske hotellbransjen, og har blant annet vært resepsjonssjef på Hotel Norge i Bergen, hotellsjef på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, hotelldirektør på Radisson Blu i Nydalen i Oslo og for Radisson Blu Ålesund.

Senest var han hotelldirektør på Quality Edvard Grieg i Bergen i forbindelse med at det i 2015 ble oppgradert til Vestlandets største konferansehotell.

Se muligheter

Han ser store muligheter og et stort potensial i det norske markedet, men er også klar over at timingen er vanskelig og at det er en utfordrende tid for alle i bransjen.

– Men det finnes hoteller som utnytter muligheten til å forberede seg på det som venter på den andre siden av korona. Dels ved oppussing av hotellene rent fysisk, dels gjennom introduksjon av nye digitale løsninger – for så å stå sterkere og enda bedre rustet i konkurransen, sier Møller Laursen.

På 100 danske hoteller

DigitalGuest ble etablert i 2016, og formålet den gang var å digitalisere informasjonspermen som fortsatt ligger på mange hoteller. Etter hvert har løsningen blitt utvidet til en mer omfattende informasjons- og kommunikasjonsplattform med muligheter for opp- og mersalg. DigitalGuest-plattformen brukes i dag av om lag 100 danske hoteller, og flere er på vei.

– I den tid vi er inne i er det viktig med digitale og bæredyktige løsninger – som DigitalGuest, mener Peter Møller Laursen.

Alt via telefonen

All informasjon foregår direkte via gjestens egen smarttelefon, altså uten berøring av hverken info-perm på rommet eller menyen i restauranten.

– Samtidig tilbyr løsningen muligheten til å informere og kommunisere mer målrettet mot den enkelte gjest, et utvalg av gjester eller alle gjester både før, under og etter oppholdet, forklarer han.

– Mange hoteller har løsninger der gjesten må laste ned en app. Erfaringen viser imidlertid at maksimalt 10 prosent av gjestene vil bruke tid på dette når de skal sjekke inn på et hotell. Det unike ved løsningen fra DigitalGuest er at den er web-basert: Gjesten får tilsendt en e-post eller SMS, og derfra er all informasjon bare ett klikk unna, fortsetter han.

Les mer på Digitalguest.com

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS