aula Varela og Martina Galler viser frem to av forpakningene som ble brukt i studien. (Foto: Jon-Are Berg-Jacobsen/Nofima)
aula Varela og Martina Galler viser frem to av forpakningene som ble brukt i studien. (Foto: Jon-Are Berg-Jacobsen/Nofima)

Blikket fester seg ved fristelser

Blikksporingstester viser at emballasjens design påvirker hva som fenger, og dermed hvordan et produkt blir oppfattet. Det er ikke alltid samsvar mellom forventet og faktisk opplevelse.

Publisert


For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 1 192,50,-
(herav mva kr 132,50)

Kort

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 1 192,50,-
(herav mva kr 132,50)

Faktura

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 860,-
(herav mva kr 0,-)

Kort

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 860,-
(herav mva kr 0,-)

Faktura

Powered by Labrador CMS