Illustrasjonsfoto: Getshop

Blir majoritetseier i Getshop

Det norskutviklede hotell- og adgangssystemet GetShop fortsetter veksten til tross for pandemi og krise i reiselivsnæringen, og styrker selskapets satsing gjennom å få Norwegian Experience inn på eiersiden.

Selskapet opplever en økt pågang av hotellkunder også i den tøffe situasjonen reiselivsnæringen befinner seg i, noe som blant annet skyldes et økt behov for automatiserte systemer som effektiviserer driften.

Styrker selskapet

GetShop har siden 2013 utviklet et nøkkel- og resepsjonsfritt PMS-system med egne låser for hoteller og øvrige overnattingsteder, og har over 60 hotellkunder.

Systemet har flere integrerte driftsmoduler, deriblant regnskap, dynamisk prising og POS.

Gründerne er brødrene Kai og Pål Tønder, som har drevet selskapet helt siden oppstart. For å styrke selskapet for den videre veksten vil Norwegian Experience benytte sin brede erfaring, kompetanse og ressurser til å løfte teknologien og organisasjonen til neste nivå.

Automatisert innsjekk og utsjekk

GetShop gir overnattingsvirksomhetene et automatisert og effektivt PMS-system som blant annet reduserer eller helt tar vekk bemanningen i perioder med lavt belegg, noe som gir et alternativ til å stenge eller redusere åpningstidene. Alle transaksjoner gjøres digitalt, innsjekk og utsjekk automatiseres, og en pinkode på SMS erstatter romnøkkelen for å komme inn på rommet.

Esben Slettebø er ansatt som daglig leder for Getshop. (Foto: Getshop)

– Flere av våre kunder har valgt å ta vekk resepsjonen helt, slik at behovet for den tradisjonelle resepsjonisten som tar hånd om inn- og utsjekk ikke er nødvendig. Andre har igjen valgt å beholde resepsjonen med bemanning i travlere perioder, men da med mulighet for å ta vekk bemanning i rolige perioder, sier daglig leder Esben Slettebø.

I tillegg til at Slettebø er ansatt som ny daglig leder, er teamet ytterligere forsterket med flere ansettelser på utvikling og tech, kundesupport, og salg.

Nye partner som satser på reiselivet

Norwegian Experience er en nyskapende reiselivsaktør som tar i bruk ny teknologi for å utvikle bærekraftige naturopplevelser, støtte lokalt eierskap og løfte destinasjonen Norge. Norwegian Experience eier i dag 51 prosent av GetShop, og brødrene Tønder eier de resterende 49 prosentene.

– Vi er imponerte over den jobben som er gjort og ser frem til å skape videre vekst, sier konsernsjef i Norwegian Experience, Ola Thuen Neergaard.

Styreleder med nyttig digital erfaring

Hovedeier og styreleder i Norwegian Experience er Martin Hauge. Han har tidligere vært partner i Creandum, som var en av de første investorene i både Spotify og Vivino.

– Jeg har stor tro på en kraftig vekst av selskapet. De har løst et problem både for sluttkunden og for de som drifter hoteller. Det vil være med på å øke effektiviteten og skape en bedre opplevelse. Dette blir en spennende reise, sier Hauge i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS