Sola Strand Hotel. (Foto: Hotels.com)

Leder vei mot den nye normalen

Dette er noen av de mest innovative hotellene som har tilpasset seg det nye reiselivet etter at koronapandemien slo til, mener Hotels.com.

Publisert

Reisegale over hele verden har drømt om å endelig få dra på den første reisen etter isolasjonen, og Hotels.com står klar til å hjelpe dem å navigere i verden etter covid-19.

Med de nåværende reiserestriksjonene og sikkerhetsutfordringene som påvirker reisende rundt om i verden, er det sannsynlig at det er innenlandsreiser som er tingen i år. For å hjelpe reisende å planlegge for den nye normalen har Hotels.com satt sammen en liten liste over norske hoteller som har satt i verk noen spennende tiltak for smittevern. For å hjelpe deg å navigere den nye reiseverdenen, har Hotels.com også noen tips og triks for hvordan du kan reise og booke hoteller.

– Vi vet at alle gleder seg til å kunne reise igjen. Å sjekke ut av isolasjonen og inn på hotell for første gang kommer til å være svært spennende. Covid19 har uten tvil endret hvordan vi reiser, muligens for alltid, men hoteller verden rundt har vært raske på å tilpasse seg og sette i verk nye tiltak for å sikre at gjester kan nyte fasilitetene de elsker. Enten det har vært å styrke renholdet, tiltak for sosial distansering, eller reduksjon i menneskelig kontakt, har hotellene gjort en fantastisk jobb for å tilpasse seg det konstant skiftende landskapet i den nye normalen etter covid-19, uttaler Josh Belkin hos Hotels.com.

Hotelltriks – den beste måten å booke hotellrom under koronapandemien

1) Alltid book refunderbart

Med verden i konstant utvikling og endring er det umulig å forutse hva som ligger rundt hjørnet. Mange hoteller tilbyr refunderbare priser. Dette er noe vi anbefaler sterkt i det nåværende klimaet. En slik booking tillater deg å avbryte*** bookingen om noe forhindrer deg fra å reise.

2) Sjekk hotellets tiltak mot covid-19

Se på hvilke tiltak de har for sosial distansering og hvilke tilnærminger hotellet har til renslighet og hygiene før du booker. Forvent at innsjekkingsprosessen kan endre seg og at spisemulighetene kan ha tilpasset seg det nye reiselivet.

3). Sjekk alle reiseråd før du booker

Alle land, og til og med områder i samme land er i forskjellige stadier av pandemien, så gjør deg helt sikker på myndighetenes reiseråd før du booker hotell, uavhengig av om du skal reise innenlands eller utenlands.

4) Sjekk hvilke fasiliteter som er åpne

Nå som reiser begynner å komme tilbake etter covid19 vil hotellene tilpasse sine fasiliteter og tjenester. Vær sikker på at du sjekker om noen av hotellenes fasiliteter er stengte eller om noen tjenester har stoppet. Du vil ikke møte opp på hotellet og finne ut at en tjeneste du virkelig trenger ikke lenger er tilgjengelig.

Clarion Collection Hotel Havnekontoret, Bergen

Rom på Clarion Collection Hotel Havnekontoret. (Foto: Hotels.com)

Hovedtiltak: Økt rengjøring og desinfeksjon av overflater

Det gotiske Clarion Collection Hotel Havnekontoret er plassert i midt i hjertet av Bergen.

Under pandemien har Clarion Collection Hotel Havnekontoret økt rengjøringen og desinfiseringen av overflater i hele hotellet for å få sine gjester til å føle seg trygge. Restauranten har også introdusert ekstra tiltak for å desinfisere bord, stoler og til og med menyer mellom hver gjest.

Lysebu Hotel, Oslo

Rom på Lysebu. (Foto: Hotels.com)

Hovedtiltak: Hele hotellets service har blitt gjenskapt for å forhindre folkeansamlinger.

Lysebu tilbyr sine gjester det beste fra to verdener – nærhet til bykjernen samtidig som det er omgitt av vakker natur.

Hotellet har introdusert et bredt spekter av tiltak for å sikre sine gjester et trygt opphold. Ikke bare har de økt rengjøringsrutinene, men også satt i verk flere nye tiltak for å forhindre kødannelse i både venteområder i resepsjonen, i restauranten og ved kaffemaskinene for å sikre sosial distansering.

Sola Strand Hotel, Sola

Sola Strand Hotel. (Foto: Hotels.com)

Hovedtiltak: Økt rengjøring og desinfisering av overflater.

Det ikoniske strandhotellet Sola Strand Hotel er en destinasjon for dem av oss som søker frisk luft og muligheten til å være for seg selv.

Under pandemien har Sola Strand Hotell økt sin rengjøring på alle flater og sørget for at desinfiserende midler blir brukt i hele hotellet. Ekstra tiltak som en reduksjon i antall gjester har også blitt iverksatt.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS