Nordic Choice godt likt av gjestene

Den ferske bransjerapporten «Norsk Hotellnæring 2016» viser at Nordic Choice Hotels er Norges største hotellkjede med en markedsandel på 20,2 prosent. Hotellselskapet scorer også høyest på «gjestetilfredshet» og «lojalitet».

Publisert
Torgeir Silseth og Petter A. Stordalen kan smile bredt etter at Norsk Hotellnæring 2016 ble publisert. (Foto: Tord-Erik Andresen)

«Norsk Hotellnæring 2016» er laget og publisert av Horwath Consulting i samarbeid med DNB. Rapporten slår fast at Nordic Choice Hotels er Norges størst hotellselskap med totalt 15 622 rom og 95 hoteller. Tallene som presenteres viser tydelig at Nordic Choice dominerer som markedsleder i mange av landets største byer som Tromsø, Stavanger og Trondheim, og er også tungt inne i Oslo og Bergen.

2015 – best noensinne

– 2015 var vårt beste år noensinne, og vi vet allerede nå at 2016 kommer til å bli enda bedre. Vi fortsetter å vokse i et krevende konkurranselandskap, øker markedsandelen i de store byene og har offensive vekstplaner med 6000 rom under bygging eller planlegging. Men det vi er absolutt mest stolte av, er responsen fra gjestene og at Nordic Choice scorer desidert best på både «gjestetilfredshet» og «lojalitet», sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth,

Bransjens mest fornøyde gjester

– Fornøyde gjester skyldes først og fremst innsatsen til de fantastiske menneskene i Nordic Choice Hotels. Det er menneskene våre som skaper resultatene og som er nøkkelen til suksess. Nettopp derfor bruker vi mye tid og ressurser på å investere i medarbeiderne våre på alle våre hotell. Det er også grunnen til at vi reiser på Nordic Choice Tour rundt om i Norden og arrangerer Vinterkonferanse hvert år, sier Petter Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Norsk Kundebarometer måler kundetilfredshet og lojalitet til bransjens største aktører. Også disse resultantene er presentert i rapporten fra Horwath Consulting. Undersøkelsen viser at Nordic Choice Hotels troner øverst på listen over hotellselskapene med høyest gjestetilfredshet for fjerde året på rad. I tillegg har hotellselskapet høyest lojalitet blant gjestene (78,7), samtidig som Scandic faller betraktelig på listen med lavest score blant de norske hotellkjedene (72,8).

– Finnes ingen standardgjest

– Nordic Choice Hotels tror ikke på et standardhotell, fordi det ikke finnes en standardgjest. Gjennom vår multibrandingstrategi kan vi tilby tre ulike kjeder og en samling av frittstående hotell, slik at gjesten selv kan velge hvilket hotell som passer dem best. Hver dag har våre hoteller 30 000 gjester som tas imot av 13 000 choicere med energi, mot og begeistring. Resultatet fra undersøkelsen viser at vi klarer å skape hotellopplevelser som gjestene liker og ønsker seg tilbake til. Ingen ting er mer verdt enn nettopp det, og det er takket være innsatsen til alle de dyktige og engasjerte medarbeiderne i Nordic Choice Hotels, sier Silseth.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS