Illustrasjonsfoto: Morten Holt

Camping – en næring i endring

Norsk campingnæring har lagt bak seg en fantastisk sommer – besøksmessig. Camping har vært en næring i endring med store oppgraderinger de siste 5-10 år, og utgjør en viktig del av norsk reiselivsnæring.

Publisert

Mange campingplasser investerer i økt komfort, kapasitet og aktivitetstilbud.

Illustrasjonsfoto: Morten Holt

Utgitt for femte gang

«Årsrapporten for camping» er nå utgitt for femte år på rad. Den viser utvikling, trender og muligheter i campingnæringen. Her finner du statistikk og nyheter fra bransjen.

Denne inneholder tall, fakta og reportasjer om en spennende næring. Visste du for eksempel at overnattinger på campingplasser står for 42 % av alle kommersielle gjestedøgn i juli måned? Eller at overnattinger i telt og campingvogn økte med 24 % fra 2016 til 2017? Eller at 87 % av campingbedriftene har gjennomført fysiske investering i løpet av de siste år?

Bærekraft

I årsrapporten kan du lese om hvilke tiltak ulike campingplasser har gjennomført for å skape et bærekraftig produkt og best mulig opphold og opplevelser for gjestene.

Årsrapporten for camping utgis av Nasjonalt campingnettverk i samarbeid med NHO Reiseliv og Norsk Turistutvikling AS.

Redaksjon er Norsk Turistutvikling AS.

Du kan lese hele rapporten på Norskturistutvikling.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS