Norges Eventer2

Søkelys på opplevelsesbasert kommunikasjon

Eventmarkedsføring er blant de raskest voksende markedsføringsformene i verden.

Publisert

– Bruk av fysisk tilstedeværelse og opplevelseseffekter skaper større oppmerksomhet, engasjement og innflytelse på den definerte målgruppen, produkt, sak, organiasjon/ bedrift, eventet er rettet mot. HR, Tradisjonell markedsføring, PR- og kommunikasjon går i retning av en sammensmelting som fremheves gjennom bruk av strategisk event og ikke bare ren underholdning, mener Geir Marcus Bakke i Norges Eventer, som er selskapet bak Norges første komplette eventportal (EventPuls) for tilbud og etterspørsel av eventrelaterte varer og tjenester.

Felles arena og markedsplass

"

– På Eventpuls.no har vi skapt en felles arena og markedsplass for både forbrukere og virksomheter med interesse og behov for event. Formålet er å løfte bransjen, ved å engasjere bransjefolk til å delta med egne bidrag. Frem til nå deler vi tips, artikler og videreformidler relevante nyheter på bloggen. I tillegg er det lagt opp tjenester for arrangører og leverandører. Her vil vi sammen ta pulsen på eventbransjen med fokus på merverdi og synergieffekter, sier Bakke videre i en pressemelding.

Involvere deltakerne

Hvorfor? Event er fortsatt et komplekst tema som toucher flere fagområder.

I 2015 handlet det stort sett om hvordan involvere deltakerne. La dem bli hørt ved å engasjere dem ved å gi dem en følelse av å være i kontroll. Men event er mer omfattende enn som så og inneholder utrolig mange elementer. Det krever gode forberedelser, innsikt og ledelse/ logistikk. Både før, under og etter selve aktiviteten.

Nye kommunikasjonsverktøy og kanaler

– Vi lever i et konsumeringssamfunn, hvor tid og effektivitet samt høyere profitt står i høysetet. Bruk av nye kommunikasjonsverktøy og kanaler krever omstilling og nytenkning. Segmentering ved bruk av demografiske variabler som alder og kjønn, er ikke lenger nok for å definere markedene og bidra til konvertering. Det er ingen tvil om at fokuset på event er blitt mye større de siste årene. Vi ser også at flere virksomheter ønsker å ansette interne eventplanleggere i sin bedrift. Dette gir oss signaler på at man ikke bare ser på event som en ren utgiftspost, men som en investering og en nødvendighet, sier Geir Marcus Bakke i Norges Eventer.

Du kan også lese mer på Norgeseventer.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS