Scandic Helsfyr + Vålerenga = sant

Scandic Helsfyr har inngått en toårig samarbeidsavtale med sin kommende nabo Vålerenga Fotball.

Publisert
Hotelldirektør på Scandic Helsfyr, André Pettersen sammen med markedssjef for Vålerenga Fotball, Lars Smith.

Sammen ser de frem til å være viktige bidragsytere i en bydel i sterk utvikling. Vålerenga Fotball har gjennom sin 102 år lange historie vært en viktig pådriver for å bygge fellesskap og miljø på Oslo øst. Nå starter snart en ny æra for klubben med Vålerenga Stadion som er under oppføring og som planlegges å stå ferdig til høsten 2017.

Naboer

– Vi blir gode og langsiktige naboer her på Valle Hovin i årene framover, og det er lett å se de gode synergiene mellom Scandic Helsfyr og Vålerenga Fotball, sier hotelldirektør André Pettersen i en pressemelding.

– Vi har derfor valgt å gå inn som gullsponsor til Vålerenga Fotball fra 2016. Vålerenga Stadion blir en viktig del av idrettsmiljøet i Oslo når den står klar i 2017 og et tilbud som hele byen vil dra nytte av.

Område i utvikling

– Med en egen bydel som vokser frem rundt oss, hvor vår nye stadion blir nærmeste nabo til Scandic Helsfyr, er det ingen tvil at Scandic blir en del av vår retur til østkanten, sier markedssjef i Vålerenga Fotball, Lars Smith.

Området rundt Valle Hovin er i sterk utvikling, og ikke bare med nye Vålerenga Stadion, men med 2900 nye planlagte boliger og 10-15 000 nye planlagte kontorplasser.

– Det er spennende tider og en enorm vekst i bydelen Bryn/Helsfyr om dagen og det er særdeles viktig at både idrett og næring står sammen og samarbeider for en felles framtid i bydelen. Scandic ønsker å være en tilrettelegger for sporten og næringslivet i Oslo, og vi håper at samarbeidet mellom Vålerenga Fotball og Scandic Helsfyr er nok et symbol for hva som spirer og gror på Oslo øst for tiden, sier Pettersen.

Et naturlig valg for Vålerenga Fotball

Scandic Helsfyr er et forretningshotell med 253 rom og fleksible møterom for inntil 450 deltakere. Scandic Helsfyr og Vålerenga Fotball representerer begge et stort konkurranseinstinkt, stolthet og langvarig relasjon til bydelen.

– Vi i Vålerenga Fotball er spesielt opptatt av å få med oss samarbeidspartnere i vårt nærmiljø og når Scandic samtidig er en god partner nasjonalt, både for oss og mange av våre andre samarbeidspartnere, blir valget naturlig, sier Smith.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS