Sipahh_Jordbaer_10pk
Sipahh_Jordbaer_10pk

Smakssugerør vant Australsk eksportpris

Sipahh sugerørene fikk den Australske eksportprisen for 2007. Norge ligger på europatoppen i antall solgte sugerør, og det bidro sterkt til at de fikk prisen.

Publisert

Har du en sønn eller datter som snakker om de gøyale sugerørene med smak? Da er du nok ikke alene. Norge ligger på europatoppen i antall solgte Sipahh sugerør. Dette blir også lagt merke til på den andre siden av kloden, skrives det i en pressemelding.

100 milloner solgt

Det australske selskapet Unistraw, som står bak Sipahh har solgt 100 millioner sugerør på verdensbasis. De mottok nettopp prisen for årets nykommende eksportør av The Australian Export Awards.

Sugerøret med smaksperler gir melken en ny smaksopplevelse av enten sjokolade, banan eller jordbær.

Sipahh som importeres og markedsføres i Norge av Haugen-Gruppen, er i følge leverandøren ett av de mest nyskapende produktene som ble lansert i den norske dagligvarehandelen i 2007.

Norge er i dag Sipahhs andre største marked pr innbygger og nr 1 i Europa og Nord Amerika.

Tenker langsiktig

Produksjef hos Haugen-gruppen, Fredrik Hansen sier at selv om salget har vært bra siden lansering, er det bare startskuddet for produktet.

- Vi er ikke fornøyde før nordmenn har Sipahh somførstevalg når det er snakk om smakstilsetning i melk. Dette produktet har så mye potensiale, så her kan vi ha det gøy i mange år fremover, smiler Hansen.

Powered by Labrador CMS