KlokkervoldKristensen (16)
KlokkervoldKristensen (16)

Culinor er historie nå heter det Vaasan Norge

Culinor er historie. Etter 11 år som Culinor heter nå firmaet Vaasan Norge AS. Det hele ledes av administrerende direktør Morten Kristensen og markedssjef Elisabeth Viken Klokkervold fra lokalene på Skysstasjonen 11 i sentrum av Asker.

Publisert

Culinor blir til Vaasan Norge fra 1. mai 2011. Her markedsjef Elisabeth Viken Klokkervold og administrende direktør Morten Kristensen. (Foto: Morten Holt)

Culinor – eller rettere sagt, Vaasan Norge, flyttet til Asker sentrum fra Rud i september i fjor, og Vaasan Norge disponerer nå 650 kvadratmeter over ett plan i fjerde etasje i lokalene, like ved jernbanestasjonen i Asker.

– Det gjør det hele mye enklere å finne frem til oss for våre kunder og forbindelser, sier Morten Kristensen til Horeca/Horecanytt.no.

160 års historie

Det store finske Vaasan-konsernet kjøpte Culinor, som til da var eid av Neuhauser, i Norge i mai 2008. Selskapet i Norge har gjennomgått store organisatoriske endringer de siste årene. Blant annet ble Mills sin bakeoffavdeling inkludert i selskapet, noe som gjorde at det norske selskapet ble dobbelt så store.

"

Culinor heter Vaasan Norge fra 1. mai 2011.

Denne ettervinteren har det også blitt klart at det blir en navneendring – til Vaasan Norge AS.

Vaasan Group er et konsern med en 160-årig historie på sitt fagområde, så de to lederne i Vaasan Norge er overbevist om at driften i fremtiden er sikker – selv om det nok kreves solide økonomiske resultater i et hardt presset marked.

Norden og Baltikum

Foruten Vaasans selskap i Norge og Finland, har det finske konsernet også virksomhet i Sverige, Danmark og de baltiske statene Estland, Latvia og Litauen.

- Gjennom dette nettverket vil vi utfordre, stimulere og lære av hverandres kompetanse, sier Kristensen.

Bli enda bedre

– Vi har vært en markant aktør og leverandør av bakervarer og kaker til storhusholdning i 40 år, og er nå representert i både storhusholdning og dagligvare.

- Men vi vet samtidig at vi må jobbe hardt og målbevisst for å tilfredsstille både eiere i form av resultat og våre kunder i form av gode produkter, raske leveranser og god rådgivning, sier Viken Klokkervold og Kristensen.

Skal fortsatt glede

– Vi tror at godt brød og gode bakervarer handler om å glede – noe som har vært Culinors slagord. For at våre kunder igjen skal kunne glede sine kunder, må vi levere mer enn gode bakervarer. Vi skal også levere kunnskap og innsikt som gir hver enkelt kunde av oss gode resultater. Er våre kunder fornøyde, vil vi også være det, sier Viken Klokkervold.

Les mer om Vaasan Norge her

Du kan lese mye mer om Vaasan Norge i magasinutgaven av Horeca (nummer 3 2011), som har utgivelse i mai

Bli abonnent på Horeca her

"
Powered by Labrador CMS