F8CafeRestaurant hovedbilde

Åtte oaser i banebrytende samspill

F8 er Fazers nye restaurantverden, en bransjepilot også i globalt perspektiv: 17 millioner kunder som hvert år jager gjennom Nordens største varehus i Helsingfors, Stockmann, kan ta heisen helt til topps og finne sin egen skreddersydde oase.

Publisert

F8 er Fazers nye restaurantverden.

Det er åtte av dem som til sammen utgjør en hel restaurantverden, åpnet i to etapper fra våren 2009. Altså i dobbelt forstand noe for enhver smak. Og det er nettopp hva F8 er ment å bli: et stortorg for smaksopplevelser. Et nettverk av åtte oaser som gjestene kan bevege seg gjennom, målrettet eller etter innfallsprinsippet.

Kan fylle dagen

– De kan fylle dagen og ettermiddagen og kvelden og gjøre besøket i vår nye restaurantverden til en eneste stor opplevelse. F8 er laget for livsnytere, fra de minste som ønsker seg verdens beste kuleis, travle ansatte i hovedstadens sentrum som er ute til en god lunsj, forretningsfolk som kombinerer det nyttige med det behagelige med fine dining eller et hyggelig møte i baren – til livsnytende, modne kvinner som hver dag kl 14 ankommer champagnebaren F8 Sweet for å svelge ned søt Fazer-sjokolade med herlig musserende vin. Det er blitt en hype. 75 prosent av gjestene i Sweet er kvinner. En nygammel livsstil kommer til uttrykk i F8 – akkurat hva vi ønsker, sier Sauli Korvenoja, utviklingsdirektør i Fazer Restauranter og sterkt medvirkende til utviklingen av det nye totalkonseptet.

På gjestenes betingelser

Hele åttende etasje i varehuset er planlagt og organisert på restaurantenes og gjestenes betingelser, og det er enkelt å bevege seg rundt i lokalene. Restaurantkomplekset er på til sammen 2300 kvadratmeter, og det er til sammen 850 sitteplasser fordelt på de åtte serveringsstedene.

Alle kjøkken i etasjen har tilgang til kjøkkenmaskiner med en teknologi som hører til den mest moderne i bransjen, også med tanke på miljøet. Storkjøkkenleverandør har naturlig nok vært finske Metos.

Det er lett å ta seg opp til denne restaurantverdenen. Heisene i midten av varehuset tar kundene direkte till F8s hovedinngang. Dessuten kommer man til F8 via rulle- og spiraltrappene som går gjennom huset. F8 betjener sine kunder fra morgen til kveld i tråd med Stockmanns åpningstider.

Fra alle verdenshjørner

F8 tilbyr alle de smaksopplevelser og internasjonale mattrender som er å finne i restauranter på gateplan.

– Vi har samlet ideer fra alle verdenshjørner for Fazers nye restaurantverden. F8s stemningsfulle miljø har en moderne skandinavisk stil. Spesielt har vi lagt vekt på at alle slags kunder og i ulike aldersgrupper, skal trives, fremholder Sauli Korvenoja.

Les mer om F8-konseptet i Horeca nummer 8 2011

---------

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 42. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS