AnitaBlombergNygård2
AnitaBlombergNygård2

Nasjonal stjernemerkingsordning

Nå har norske hoteller mulighet til å gi sine gjester en nøytral kvalitetsvurdering med stjernemerking fra QualityMark Norway. Med denne nasjonale stjernemerkingsordningen vil norske og utenlandske hotellgjester lett kunne sammenligne hoteller fra Hammerfest i nord, til Lindesnes i sør.

Publisert

Anita Blomberg-Nygård. (Foto: Akkreditert.no)

Stjernemerking er et av fire sentrale elementer når hotellgjester velger overnattingssted. Sammen med beliggenhet, pris og anbefalinger, er stjerner med på å forme hotellgjestenes forventninger. For hotellene er det viktig å innfri disse forventningene. Nå kan også norske hoteller få stjerner i en nøytral nasjonal merkeordning

QualityMark Norway

QualityMark Norway er en nasjonal stjernemerkingsordning som er utviklet av bransjen selv med støtte fra Nærings- og handelsdepartementet. Nå er det Norsk Akkreditering, en etat under Nærings- og handelsdepartementet, som er ansvarlig for å merke hoteller med stjerner.

– En stjernemerking gir realistiske forventninger til hotelloppholdet og skal gi et riktig inntrykk av hva en gjest får for pengene, sier Anita Blomberg-Nygård, som er prosjektleder Stjernemerking i Norsk Akkreditering.

–Bidrar til forbedring

Når hotellene etter hvert har fått sin stjernemerking vil disse publiseres på www.qualitymark.no. Vi vil også jobbe for at andre nettsider som bruker stjerner i hotellgradering tar i bruk disse dataene.

– Standarder har bidratt til en betydelig forbedring av kvalitet og sikkerhet for varehandel over de siste 20 årene. Vi er opptatt av at denne utviklingen også skal styrke norsk hotellnæring, sier hun.

Les mer på Akkreditert.no

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS