Snadderkiosken1

Snadderkiosken hedret

Under ASKO Norges kunde- og leverandørdager for aktører innenfor storhusholdning og servicehandel, ble Snadderkiosken i Kristiansand kåret til "Årets kunde". Kriterier for denne tildelingen er blant annet at bedriften har god utvikling og vekst, at den er nyskapende og at den er et samlingspunkt i nærmiljøet.

Publisert

Kjell E. Andersen i midten driver Snadderkiosken i Kristiansand sammen med datteren Sissel B. Pedersen og sønnen Jon Erik. Snadderkiosken ble under kunde- og leverandørdagene 2012 hedret som Årets kunde.

Siden åpningen i 1951, har stedet jevnlig utviklet og utvidet sin meny. Virksomheten er imponerende, og stedets drivere er sterkt opptatt av kvalitet, smak og spennende og sunne produkter.

Ved siden av et variert fast food-sortiment, tilbys også mange tradisjonelle norske middagsretter som bl.a. lever i fløtesaus, kokt laks eller torsk og ulike gryteretter. Det som skiller stedet mest fra andre gatekjøkken, er at man aldri har hatt frityr.

Pådriver i sentrum

Snadderkiosken er aktiv på sosiale medier, og er en viktig pådriver i arbeidet med å gjøre sentrum i Kristiansand til et godt sted å være både for fastboende og tilreisende.

Det gjøres bl.a. gjennom å sponse arrangementet "Sommer på torget".

Årets leverandører

På bakgrunn av leverandørundersøkelsen som gjennomføres årlig, kåres også årets leverandører på storhusholdning og servicehandel. Kriteriene for tildelingen av disse prisene er bl.a. evnen til å skape vekst for eksisterende produkter, gjennomføre aktiviteter som skaper mersalg og forståelse for drift. Videre vektlegges samarbeidsevner, innovasjon og evnen til å bidra til lønnsomhet.

Saken fortsetter under bildet

Haugen-Gruppen ble Årets leverandør innenfor servicehandel, og fikk også prisen for Årets produkt. Jan Arstad fra NorgesGruppen (i midten) sammen med Jonas Werner Andersen t.v. og Finn Hammervold som mottok prisen på vegne av Haugen-Gruppen.

Andre priser

Årets leverandør på storhusholdning ble denne gang Stabburet. Innenfor servicehandelen ble det Haugen-Gruppen som vant prisen. Haugen-gruppen vant også prisen for Årets produkt/konsept.

Kriteriene for denne prisen er at det må oppfattes som en nyhet, det skal bidra til kategorivekst og at produktet bør være i tråd med trender innenfor sunnhet, nytelse eller convenience. Produktet som vant denne gang, var Salomon Dim Sum.

Stabburet ble kåret til Årets leverandør på servicehandel. Fra venstre Terje Kristiansen, Rolf Atle Søvre, Anne Kari Karlsen og Stein-Erik Wendel som tok imot prisen på vegne av selskapet.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS