Stangeriet Ole Teodor Solbakken (6)
Stangeriet Ole Teodor Solbakken (6)

Innkjøringsperioden i gang

Fredag 12. oktober skal Mathallen åpnes offisielt, men svært mange har allerede tatt turen innom for å se nærmere på nyskapningen. Tirsdag denne uka åpnet Oslos matmekka på Vulkan.

Publisert

Mathallen må bli en kanonsuksess, sier André Misund, assisterende daglig leder i Stange Kylling, som driver Stangeriet i Mathallen. (Foto: Morten Holt)

Klokka 12 tirsdag denne uka ble hallen åpnet for publikum, og det tok ikke lang tid før lokalitetene var fylt opp med interesserte, matglade og nysgjerrige mennesker.

– Må bli en kanonsuksess

– Jeg kan ikke forstå annet enn at Mathallen må bli en kanonsuksess, sier en av dem som har hatt sitt daglige virke i hallen de siste månedene og ukene, assisterende daglig leder i Stange Kylling, André Misund.

En fornøyd Frode Rønne Malmo i Mathallen på åpningsdagen tirsdag 2. oktober. (Foto: Morten Holt)

Stange Kylling har åpnet Stangeriet, et eget datterselskap, i Mathallen, og med plassering sentralt i hallen var pågangen stor fra nysgjerrige kunder den første dagen.

Innkjøringsperiode

Markedssjef for Mathallen, Frode Rønne Malmo, kaller åpningen en ”hyggelig, liten dag, som de har forsøkt å gjøre minst mulig viktig”.

De neste dagene frem mot den offisielle åpningen 12. oktober kaller han trening og innkjøringsperiode for alle involverte.

Offisiell åpning fredag 12. oktober

Og selv om en del ikke var var ferdig da Mathallen ble åpnet, har Rønne Malmo & Co fått meget gode kritikker fra både riksmedia, lokalmedia og fagpresse så langt.

– Det ble en innkjøringsdag over alle forventning. Nå er det bare å glede seg til fortsettelsen, sier Rønne Malmo. Han lover at alle butikkene og restaurantene skal stå helt klar til den offisielle åpningen fredag 12. oktober.

Saken fortsetter under bildet

Rune Leirin og Barramon serverer spanske pintxos, småretter fra Baskerland. (Foto: Morten Holt)

Les mer om og se flere bilder fra åpningsdagene av Mathallen i det neste nummeret av Horeca, nummer 7 2012

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS