Mary-Anne Robberstad Via Egencia

VIA Egencia er innkjøpernes favoritt

Selskapet Resegeometri har spurt over 1100 norske innkjøpere av møter og konferanser om hvilke leverandører de foretrekker. VIA Egencia vant prisen som beste reisebyrå. Klare målsettinger og et godt innhold er viktigste trender for 2014.

Publisert

En anerkjennelse som forplikter, sier Mari-Anne Robberstad i VIA Egencia.

Det svenske selskapet Resegeometri foretar jevnlig undersøkelser om hvilke leverandører i reisebransjen som har best omdømme i markedet. Årets undersøkelse er den største i sitt slag. Vinnerne kåres basert på hvem som i sum har best resultat på de ulike parameterne.

En utmerkelse som forplikter

– Vi er veldig stolte over å komme ut som vinnere i denne undersøkelsen. Konkurransen er tøff og kundene blir stadig mer profesjonelle innkjøpere også av møter og konferanser. Dette er en utmerkelse som forplikter, sier Mari-Anne Robberstad, leder for Meetings & Incentives i VIA Egencia i Norge.

Fra 2012 til 2013 økte møte- og konferanseomsetningen til VIA Egencia med 20 prosent.

– Møter, konferanser og incentives står nå for over 10 prosent av omsetningen til VIA Egencia i Norge. Vi er 70 personer på 16 kontorer over hele landet som jobber med dette markedet. Vi er godt fornøyd med veksten vi hadde i fjor og forventer god vekst i år også selv om veksten i markedet totalt forventes å være bare 1-2 prosent, sier Mari-Anne Robberstad.

Målsetting og innhold

Undersøkelsen viser at den viktigste trenden for 2014 er fokuset bedriftene har på møtenes målsetting og innhold. Og 16 prosent av alle norske bedrifter og organisasjoner planlegger å legge et aller flere arrangement utenfor Norge.

– Dette stemmer godt med de signalene vi får fra våre kunder. Bedriftene vil ha avkastning på den investeringen de gjør i kurs og møter på samme måte som de forventer på andre investering. Derfor må man ha en klar målsetting og et faglig og sosialt innhold som bygger opp under målsettingen. Det setter ekstra krav til kreativitet både i planleggings- og gjennomføringsfasen. Tydeligvis mener våre kunder at vi lykkes ganske godt, sier Mari-Anne Robberstad.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS