Radisson Blu Royal Garden gavmild1
Radisson Blu Royal Garden gavmild1

Gavmildt Royal Garden etter renovering

Radisson Blu Royal Garden ga bort 12 hotellovernattinger, og over 10 000 kroner på én time i forbindelse med at renoveringen av hotellet, til en prislapp på 120 millioner kroner, er ferdig.

Publisert

Radisson Blu Royal Garden står ferdig ietter en omfattende renovering. Resultatet er et hotell i toppklassen, og relanseringen ble mandag feiret til gangs under Rezidors nordiske ledermøte.

– Et ikonisk hotell

– Royal Garden er et ikonisk hotell, sier Thomas Engelhart, som er Rezidors regionsjef i Norden.

Sentralt beliggende ved Nidelven i hjertet av Trondheim har hotellet pusset opp for 120 millioner kroner, og fremstår atter en gang som et landemerke ikke bare i Trondheim, men i Norge.

– Royal Garden er et ikonisk hotell, og et av de mest kjente byggene i Trondheim. Vi har byttet så å si alt på hotellet. Lobbyen, konferanserommene, restaurantene, hotellrommene og glassfasadene. Og det er en herlig følelse å kunne relansere hotellet. Hotellet er et landemerke i Norge, og er med på å bygge vårt varemerke i Norden, sier Thomas Engelhart, Area Vice President Nordics i Rezidor Hotel Group.

Inviterte trønderne på feiring

I stedet for å arrangere en storstilt åpning, ønsket Radisson Blu å gi noe tilbake til trønderne. 120 ledere tilknyttet hotellkjeden fra Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island tok derfor mandags formiddag en pause fra ledermøtet, og gikk ut i Trondheims gater for å skape oppmerksomhet rundt relanseringen. Hvert 5. minutt i én time delte hotellet ut overnatting til 12 heldige vinnere på valgfritt hotell i Norden.

– Hovedpremien, som var to billetter med Turkish Airlines og et helgeopphold på Radisson Blu i Istanbul ble delt ut mot slutten av timen, og gikk til en sliten trillingfar, som nå kan ta med kona på en velfortjent weekend i Tyrkias hovedstad, sier Engelhart.

– Tar samfunnsansvar

Det ble tatt noen selfier i nærheten av hotellet i dag.

For å delta i konkurransen måtte deltakerne ta en selfie med hastag #Radissonbluhjerte og bidro samtidig til at Kirkens Bymisjon fikk én krone per bilde som ble publisert. I tillegg garanterte Royal Garden 10 000 kroner til organisasjonen.

– Vi i Radisson Blu tar vårt samfunnsansvar svært alvorlig, og vi arbeider kontinuerlig med å finne nye måter å bidra til en positiv samfunnsutvikling. Vi har hatt ett langt samarbeid med Kirkens Bymisjon, som fyller en viktig funksjon her i Trondheim, og er veldig stolte av å kunne støtte dem i det viktige arbeidet de gjør, sier Engelhart.

Over 300 mennesker deltok i konkurransen i løpet av timen, og 12 heldige vinnere kan nå glede seg til et helgeopphold på Radisson Blu-hoteller over hele Norden og i Istanbul.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS