
Accor Hotels vokser globalt
AccorHotels fortsetter å vokse globalt, denne gang innen luksussegmentet gjennom et partnerskap med Rixos Hotels og en management-avtale med Brazil Hospitality Group.

Rixos Hotels er kjent for sine luksusferiesteder og hoteller i Tyrkia, De Forente Arabiske Emirater, Egypt og Russland, samt Europa.
Samtidig inngår gruppen også en management-avtale med Brazil Hospitality Group (BHG) om driften av 26 hoteller i Brasil. BHG er Brasils tredje største hotellselskap.

15 nye hoteller i porteføljen
Samarbeidet med Rixos Hotels innebærer en langsiktig joint-ventureavtale der AccorHotels skal ha et eierskap på 50 prosent. I forbindelse med dette, tilføyes 15 kjente hoteller i hotellgruppens portefølje.
Fem av dem kommer til å bli en del av varemerkene til AccorHotels.

– Dette innebærer mange fordeler. Det gjør det mulig for oss å bli en feriestedoperatør i et voksende marked og å komplettere tilbudet vårt med enda flere attraktive turistdestinasjoner. Dessuten fører det oss ett trinn nærmere ambisjonen om å åpne hotell i store underholdningskomplekser, noe som innebærer mange nye muligheter både når det gjelder kundeopplevelse og utviklingsstrategi, sier konsernsjef og styreformann for AccorHotels, Sébastien Bazin.

Overtar driften av 26 hoteller i Brasil
Management-avtalen med Brazil Hospitality Group (BHG) innebærer at AccorHotels kommer til å overta driften av 26 hoteller i det brasilianske markedet.
Forretningsavtalen er verdt om lag 60 millioner euro, og er beregnet å tre i kraft i løpet av fjerde kvartal 2017.
Porteføljen inneholder økonomi-, mellomklassse- og luksushoteller i først og fremst Rio de Janeiro og Sao Paulo. Hotellene skal ha en gjennomgripende renovering, og senest i 2019 vil de være gjort om til ibis, ibis Styles, ibis Budget, Mercure, Novotel, Mama Shelter, MGallery og Pullman.
– Brasil byr i dag på masse muligheter. Denne forretningsavtalen er en ny milepæl i AccorHotels historie i landet. Vi vil tilføre markedet nye hoteller og samtidig øke varemerkekunnskapen i alle segmenter. Dessuten styrkes relasjonen til BHG ytterligere, noe som åpner for mange muligheter også i fremtiden, sier Sébastien Bazin.