Åpner uteservering på Bryggen i Bergen

I fjor åpnet 26 North Restaurant & Social Club på Radisson Blu Royal Hotel på Bryggen i Bergen. Etter den strålende mottakelsen, utvider nå restauranten og åpner en egen uteservering med plass til 150 gjester.

Publisert
26 North Restaurant & Social Club i Bergen.

I likhet med søsterrestauranten i Stavanger, ble 26 North Restaurant & Social Club i Bergen en suksess da den åpnet i slutten av august i fjor.

Restaurantsjef Rune Fristad.

Klatret på TripAdvisor

Siden oppstarten har restauranten klatret over 170 plasser på TripAdvisor og mottatt strålende anmeldelser både for mat og service.

– Maten vår er oppriktig og kompromissløs. Vi bruker kun de aller beste råvarene fra de nordiske skogene, fjordene og gårdene fordi vi vil at gjestene skal få oppleve det absolutt beste som Norden har å tilby, forteller Rune Fristad, restaurantsjef ved 26 North Restaurant & Social Club i Bergen, i en pressemelding.

304 plasser inn, 150 ute

Norsk tapas på menyen.

26 North Restaurant & Social Club ligger helt ytterst på Bryggen med det som trolig er en av byens beste beliggenheter. Her får gjestene servert moderne, nordiske tradisjonsretter.

Med stort søkelys på lokale råvarer, og en kapasitet på totalt 304 sitteplasser inne og 150 i den nye utserveringen, går 26 North Restaurant & Social Club en travel sommer i møte.

26 North Restaurant & Social Club.

Norsk tapas på menyen

På menyen står blant annet retter som «Vårrull av norsk krabbe», «Vafler med norsk spekeskinke og geitost», «Torsketunge fra Lofoten», gjestefavoritten «26 North Burger» og «Dagens spesial».

– Som navnet antyder, så lager vi «Dagens spesial» med de aller beste råvarene tilgjengelig den dagen. «Brett fra fjordene», med norsk tapas og varierte småretter, har også blitt veldig populært fordi gjestene kan dele matopplevelsene og få flere smaker i samme rett, forteller restaurantsjefen.

Inspirert av det nordiske

26 North Restaurant & Social Club er inspirert av de nordiske landene, den spektakulære naturen, de kulinariske skattene og designen. Milla Boutique står bak redesignet av restauranten og baren og restaurantsjefen mener den avslappede atmosfæren og den lokale maten er grunnen til at restauranten har blitt så populær.

– Den jordnære og sofistikerte designen på restauranten skaper en uformell stemning som inviterer gjestene til å dele gode samtaler, le, slappe av og nyte selskapet. Dette kombinert med lokal, smakfull mat har vist seg å være et vinnerkonsept. Nå gleder vi oss til å invitere hotellgjester og hele Bergen til uteserveringen vår, sier restaurantsjefen.

Les mer på 26north.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS