Randonee-sportssjef Martin Martin Hanem Bartnes og administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache. (Foto: CNH)

Classic Norway Hotels med historisk landslagsavtale

Classic Norway Hotels er blitt Norges Skiforbund Randonee sin nye hovedsponsor, og sikrer med det skisatsingen mot vinter-OL i 2026.

Hotellkjeden blir med dette den første partneren som inngår avtale med randoneelandslaget Idrettsgrenen randonee er tatt inn på programmet til vinter-OL i 2026.

Randonee er i utgangspunktet å bruke alpint skiutstyr beregnet for skiløping i høyfjellet, spesielt skibestigning av topper med etterfølgende frikjøring ned.

Avtalen mellom Norges Skiforbund Randonee og Classic Norway Hotels er i første omgang toårig, men med muligheter for forlengelse for den raskt voksende hotellkjeden.

Stolte tradisjoner

– Norge er en nasjon med lange og stolte skitradisjoner. Samtidig har Norge vært ledende når det gjelder innovasjon og utvikling, og i tet når det gjelder å utvikle nye, underholdende og tv-vennlige øvelser. Dette sammenfaller godt med Classic Norway Hotels´ filosofi om å binde sammen historie og utvikling for å skape uforglemmelige øyeblikk. Vi gleder oss til å være med på å gi unge og lovende skiløpere en mulighet til å skape nye store skiøyeblikk for Norge. , sier administrerende direktør for Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

Sammen mot toppen

– Classic Norway Hotels feirer 20 år neste år, og er med dette en ung reiselivsaktør i nasjonal sammenheng. Samtidig er randonee en av de nye og stadig mer populære grenene i Norges Skiforbund. Det er to partnere som på hver sin arena jobber målrettet hver dag for å skape gode opplevelser for andre og gode resultater som nå har funnet sammen, sier Stephen Meinich-Bache.

– Vi setter stor pris på at Classic Norway Hotels ønsker å være med oss på reisen fram mot OL-2026. Det setter vi stor pris på, og vi tror også at vi kan dra nytte av deres profesjonalitet til å utvikle vår organisasjon i årene som kommer, sier randonee-sportssjef Martin Hanem Bartnes.

Norgescupen får navnet Classic Norway Hotels Randoneecup

Stephen Meinich-Bache signerer avtalen. Til venstre Martin Hanem Bartnes. (Foto: CNH)

Randonee er kommet inn på OL-programmet i 2026 og dette har økt interessen for randonee, både i Idretts-Norge og blant mulige samarbeidspartnere. Vi er i dialog med flere aktuelle samarbeidspartnere. Og med Classic Norway Hotels som vår hovedsponsor håper vi det åpne dører for flere kommersielle partnere, fortsetter Bartnes.

Norgescupen i randonee skal fra nå av hete Classic Norway Hotels Randoneecup.

Og tre av vinterens renn blir arrangert på steder der den norske hotellkjeden har sine hoteller. Dette gjelder Molde, Lillehammer og Åndalsnes.

Inn mot neste sesong vil flere av landslagets samlinger bli lagt til Classic Norway Hotels sine hoteller. Det kan også bli aktuelt å arrangere konkurranser i disse regionene.

Stolte tradisjoner

Classic Norway Hotels er en norskeid hotellkjede med 22 særegne hotell og rorbuer i unike lokasjoner i Lofoten, på Vestlandet samt Øst - og Sørlandet.

Med historie, natur, kultur og ekte opplevelser har hotellkjeden gjennom 20 år gledet og begeistret gjester fra inn- og utland.

– Vi gleder oss til å kunne bidra til å gjøre det mulig for randoneelandslaget til fortsatt å være i verdenstoppen innen en for mange ny og underholdende idrettsgren, og å kunne forsvare de norske fargene i vinter-OL om fire år, avslutter Stephen Meinich-Bache.

Randonee i OL 2026

* Tre OL-øvelser venter i Italia-OL: Sprint kvinner, sprint menn og miksstafett.

* Sprinten gjennomføres mye likt som en langrennssprint med prolog, kvartfinale, semifinale og finale. Traseen er en rundløype som inneholder gåing oppover, ski på sekk og nedkjøring. Løpstiden er ca. 3 min. Dette er en fartsfylt øvelse, der utøverne må være gode i alle momenter innen randonee, både skiteknisk og raske bytter.

* Miksstafett består av én utøver fra hvert kjønn, der de går to etapper hver av ca. 6-7 min. Løypa inneholder både gåing oppover, ski på sekk og nedkjøring. Dette er en relativt ny øvelse som er både fartsfylt og intens.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS