Umoe blir til Dely

Umoe Restaurants har med sine kjedekonsepter som Peppes, Starbucks og Fridays vært en av Norges ledende restaurantkjeder. Nå endrer selskapet navn til Dely AS.

Fra 1. juli tok Jordanes AS over eierskapet i Umoe Restaurants. Til gjengjeld ble Jens Ulltveit Moe en betydelig aksjonær i Jordanes. Nå får restaurantselskapet med 140 utsalgssteder og 1600 medarbeidere i Norge og Sverige, et nytt navn.

– Tiden er inne for å gi selskapet et nytt navn

Espen Hoff. (Foto: Dely AS)

– Vi har vært igjennom en tøff restrukturering, og porteføljen er spisset. Lønnsomheten er på vei tilbake, offensive eiere er på plass, og vi er klare for en spennende reise fremover. Nå er tiden inne for å gi selskapet et nytt navn. Dely er et ordspill på de engelske ordene deli, delicious og delivery, og speiler vårt syn på moderne restaurantvirksomhet. Med utgangspunkt i sterke merkevarer, flinke ansatte og sunn drift skal vi lage markedets beste serveringssteder, sier administrerende direktør i Dely AS, Espen Hoff.

Han har vært leder for Umoe Restaurants i to år. Før dette hadde han ansvaret for Peppes. Med seg på laget har han også fått Rune Sandvik som kjededirektør. Sandvik var tidligere sjef for Burger King i Skandinavia.

Dely er et selskap som er skapt for å betjene et serveringsmarked som er i rask utvikling, og norske forbrukere stiller stadig høyere krav til gode smaks- og restaurantopplevelser, kvalitet og bærekraft.

Produktutvikling og innovasjon

– I Dely har vi samlet flere av landets aller flinkeste innen kjededrift, talentutvikling og servering. Gjennom eierne våre og Scandza får vi tilgang til produktutvikling og innovasjon. Peppes i butikk er et godt eksempel på samarbeid som vi vil se mer av fremover. Til sammen gir dette oss det aller beste utgangspunktet for å utvikle konseptene og være en pådriver for matkultur, skryter Espen Hoff i pressemeldingen.

Gjennom kjedekonsepter som inkluderer Peppes, Starbucks, Fridays og Blender, serverer Dely 20 000 gjesteopplevelser daglig.

Optimalisere restaurantporteføljen

– Vi har jobbet svært målrettet med å optimalisere restaurantporteføljen, og ikke minst skape et fundament for et mer effektivt og lønnsomt selskap de siste 2 årene. Nå sitter vi igjen med alle de beste serveringsstedene, og legger all vår kraft i å utvikle disse videre. På sikt skal vi også se mer på de øvrige markedene i Skandinavia, men akkurat som serveringsstedene våre, skal Dely også drives med kvalitet og bærekraft som viktigste ledestjerner, sier Hoff.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS