Linda Alm er hotelldirektør på Hotel Mårtenson. (Foto: Hotel Mårtenson)

Inn i Nordic Hotels & Resorts’ portefølje

Hotel Mårtenson i Halmstad blir hotell nummer 40 i Nordic Hotels & Resorts’ portefølje, som består av prestisjetunge hoteller som Icehotel i Jukkasjärvi, Yasuragi i Stockholm, Kämp Hotel i Helsinki, Villa Copenhagen i København og Amerikalinjen i Oslo.

Publisert
Fra barområdet på hotellet i Halmstad. (Foto: Hotel Mårtenson)

I mars 2020 stengte hotellet for en omfattende og etterlengtet renovering. Midstar, som siden 2016 har eid hotelleiendommen, har holdt i oppussingsprosessen og i april åpnes dørene til nye Hotel Mårtenson.

En del av prosessen mot nyåpningen var å finne en sterk partner med godt fotfeste i det nordiske markedet. Det fant hotellet i Nordic Hotels & Resorts.

Over 200 år gammel historie

Fra et av rommene på hotellet. (Foto: Hotel Mårtenson)

– Nordic Hotels & Resorts er en ledende og sterk partner for Hotel Mårtenson. Samarbeidet er en viktig milepæl i endrings- og forbedringsarbeidet vi har investert i. Vi er glade og stolte, og ser frem til et langsiktig og givende samarbeid, sier hotelldirektør på Hotel Mårtenson, Linda Alm.

Hotellet, med sin over 200 år gammel historie, er en institusjon i Halmstad. Moderniseringen og renoveringen av hotellet har tatt høyde for akkurat dette, og når hotellet åpner dørene for lokalbefolkningen og tilreisende gjester vil unikt designede møbler kombinert med nøye utvalgte resirkulerte produkter være noe av det som møter dem.

Svensk vestkystperle

Linda Alm er hotelldirektør på Hotel Mårtenson i Halmstad. (Foto: Hote Mårtenson)

– Det føles naturlig at Nordic Hotels & Resorts inngår et partnerskap med Hotel Mårtenson. Dette er en ekte svensk vestkystperle som med sin historie og posisjon er et sentralt treffpunkt i Halmstad. Hotellet vil fortsatt være et uavhengig og innovativt hotell der nye møter og minner vil bli skapt, men med den fordelen at de nå også er del av et større fellesskap, sier «Chief Operating Officer» hos Nordic Hotels & Resorts, Trond Bastiansen.

– En perfekt start på 2021, sier Stordalen

Når Hotel Mårtenson starter på et nytt kapittel, skal det lokale være i fokus og være et sted der gjester fra alle verdenshjørner føler seg velkommen.

– Gyllene Tider, Norre Port og Carl Bildt er tydelig forbundet med Halmstad, men jeg tror Hotel Mårtenson topper listen over steder som er viktige for Halmstads innbyggere. Hotellet er en institusjon i byen, og jeg er veldig glad for at de vil være en del av Nordic Hotels & Resorts. Vi liker hoteller som både har en plass og tar plass, og der både lokalbefolkningen og besøkende har lyst til å tilbringe tid. Dette er en perfekt start på 2021, sier eier av Nordic Hotels & Resorts, Petter A. Stordalen.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS