Tid for Smak

I begynnelsen av februar braker det løs på Norges Varemesse. Da arrangeres det som med stor sannsynlighet vil bli den største storhusholdningsmessen noen sinne i Norge.

Publisert

Lederartikkelen er hentet fra Horeca 8/2013 - Skriv inn kommentarer nederst på siden.

Det er ikke umulig at det blir nærmere 400 utstillere i messehallene fra tirsdag 4. til fredag 7. februar neste år. Det er noen færre enn i 2011, et resultat av sammenslåinger og fusjoner blant store aktører, men totalt sett vil det bli en større messe – der 13000 kvadratmeter tas i bruk for å vise fremtidens utstyr, mat og drikke. Temaet for denne messen er nemlig innovasjon – en forutsetning for vekst og fremgang.

– Messen i februar vil med stor sannsynlighet bli større enn i 2011, forteller direktør for interne messer på Norges Varemesse, Trond Andersen, som er prosjektleder for Smak 2014. Han har arbeidet med Smak (tidligere 4Messer og Storhusholdning) siden midt på 1990-tallet.

Noen av de største utstillerne var nemlig «borte» i 2011 – fordi de mente at toårsintervaller mellom messene var for lite. Nå er treårsintervallene tilbake, og «alle» er på plass igjen i Norges Varemesse.

Smak 2014 vil være utstillingsvindu for bransjens nyheter – og en arena for nyskapning. Mange er allerede godt forberedt til Smak 2014, men nå er tiden inne for å legge siste finpuss frem mot messen. Den første utgaven av Horeca neste år er også messemagasin for storkjøkkenmessen, som vil samle hele bransjen her til lands.

Har du et produkt som du gjerne vil ha markedsført under Smak-sidene i den utgaven, bør du begynne å forberede det allerede nå – fordi vår deadline for Smak-nummeret bare er noen dager etter nyttår.

Morten HoltRedaktør

Powered by Labrador CMS