Foto: Didrick Stenersen/Visit Oslo

Skal gi Oslos reiseliv drahjelp

VisitOslo lanserer dugnadskampanjen «Restart Oslo 2021», som skal gi byens reiseliv drahjelp inn i det nye året.

Publisert

– Å gi bort opplevelser har lenge vært en trend. Med denne kampanjen vil vi oppfordre Oslo-folk til å legge lokale opplevelser under treet i år og bli med på dugnad for å restarte Oslo i 2021.

VisitOslos markedssjef Anne-Signe Fagereng forteller entusiastisk om førjulskampanjen #RestartOslo2021 som kjøres i gang på Facebook i disse dager. Her vil Oslo-folk få sjansen til å vinne fantastiske premier fra en rekke lokale reiselivsaktører.

For responsen lot ikke vente på seg da VisitOslo nylig sendte ut en forespørsel til sine partnere om noen kunne tenke seg å stille med premier til en førjulskampanje. Allerede etter tre dager hadde nærmere 40 aktører meldt seg!

Et rop om hjelp

Roseslottet i Oslo. (Foto: Sandbox AS)

Målet med kampanjen er å gjøre Oslo-folk oppmerksomme på det flotte og varierte opplevelsestilbudet de har rett utenfor dørstokken, og håpet er selvfølgelig at mange vil la seg friste til å kjøpe opplevelsene som promoteres. For kampanjen er også et rop om hjelp fra byens reiselivsnæring. De besøkende har uteblitt i månedsvis, og nå er også julebordsesongen avlyst.

– Vi tror at folk vil bli ekstra glade for å få noe de kan se fram til etter nedstengingen, og samtidig har aktørene som sørger for byens fantastiske kultur, mat- og opplevelsestilbud et sårt behov for at vi støtter opp om dem nå. Årets julegavetips fra oss er derfor: Legg Oslo-opplevelser under treet i år, oppfordrer Fagereng.

Mange flotte premier og julegavetips

Julepyntet Grand Hotel. (Foto: Didrick Stenersen/VisitOslo)

Overnatting og frokost på Grand Hotel, weekendopphold på valgfritt Thon-hotell, middag og show på Latter og en sommerkveld på fjorden med Båtservice Sightseeing er bare noen av Oslo-opplevelsene du kan vinne – eller kjøpe i julegave til deg selv eller noen du er glad i.* Og med såpass mange partnere som har ønsket å stille med premier og få profilering gjennom førjulskampanjen «Restart Oslo 2021», er det allerede bestemt at det blir en «runde 2» på nyåret.

– Uten våre partneres bidrag hadde vi ikke kunnet gjennomføre kampanjen, så «Restart Oslo 2021» er en skikkelig dugnadskampanje, sier Fagereng.

Første #RestartOslo2021-post publiseres onsdag 25. november.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS