Inn i Hurtigruten-ledelsen: Stine Steffensen Børke og Bent Martini. (Foto: Hurtigruten)

To nye konserndirektører i Hurtigruten

Hurtigruten henter to nye sentrale konserndirektører for å styrke seg ytterligere mot konkurrentene i en stadig hardere global konkurranse.

Publisert

– Hurtigruten er i dag mye mer enn bare norskekysten. Vi er markedsledende i Antarktis, i Arktis, på Svalbard og på norskekysten – og vi seiler i Karibien, i Alaska og i Nordvestpassasjen. I 2021 vil 95 prosent av inntektene våre være fra utlandet. Vi spiller flest bortekamper, og nå setter vi sammen et lag som skal vinne de tøffe kampene på internasjonale arenaer, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Stine Steffensen Børke. (Foto: Hurtigruten)

Konserndirektør for merkevarebygging og markedsføring

Stine Steffensen Børke tiltrer som ny konserndirektør for merkevarebygging og markedsføring, «Chief Marketing Officer» (CMO) fra 1. mars.

Steffensen Børke har omfattende internasjonal erfaring fra tilsvarende roller i Telenor, Helly Hansen og Norwegian.

– Steffensen Børke er den råeste internasjonale strategiske merkevarebyggeren og markedsføreren i Norden. Når hun nå var ledig på markedet passet det ekstremt bra med våre internasjonale ambisjoner. Vi ser fram til at hun skal lede arbeidet med å fortelle historien om Hurtigruten-produktet over hele verden, sier Skjeldam.

Steffensen Børke vil lede en nyetablert funksjon som samler all kommersiell markedsføring.

Bent Martini, (Foto: Hurtigruten)

– Det som skiller den globale merkevaren Hurtigruten fra de fleste andre reiselivsprodukter, er at opplevelsen er unik og en motpol til industrialisert masseturisme. Den kan ikke kopieres; den må oppleves – og forandrer livet til selskapets gjester. Jeg ser veldig fram til å formidle disse magiske øyeblikkene til et kravstort internasjonalt publikum som setter ekthet og læring foran samlebåndsturisme eller flat luksus, sier hun.

«Internasjonal styrmann»

Fra 1. april tiltrer Bent Martini rollen som ny konserndirektør for maritime operasjoner, «Chief Operating Officer» (COO). Han er i dag COO i Torvald Klaveness.

– Martini har bred erfaring og dyptgående kunnskap om sjøfart og shipping, og om maritime operasjoner i et internasjonalt marked, noe som er svært verdifullt for Hurtigruten med verdens største og raskest voksende flåte av ekspedisjonsskip, sier Daniel Skjeldam.

– Jeg ser veldig fram til å utforske nye farvann med Hurtigruten og til å sette nye internasjonale standarder for hva et ekspedisjonsskip og et opplevelsesprodukt kan være, sier Martini.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS