Administrerende direktør Gjøran Sæther og markeds- og kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen, Naja Boone. (Foto: Fursetgruppen)

Fursetgruppen med ny visuell profil

Restaurantselskapet Fursetgruppen fortsetter veksten, og har lansert nye forretningsområder i 2018. Nå markeres nysatsingene med ny logo og visuell profil.

Publisert

Fursetgruppen har vokst jevnt de siste årene. 21 år etter oppstarten på Lofoten Fiskerestaurant i 1997, driver selskapet nå totalt mer enn 20 ulike restaurant- og selskapskonsepter i Oslo. Tidligere i høst lanserte Fursetgruppen kantinedrift, samt at gruppen nå øker satsningen på catering og selskapslokaler.

Den gamle (til venstre) og nye logoen til Fursetgruppen. 

En samlende profil

Med etableringen av nye forretningsområder, lanserer selskapet ny visuell identitet og logo.

– Fursetgruppen er ikke lenger kun en restaurantgruppe. Vi er blitt mye mer enn det. Med etableringen av Furset Kantine, Furset Catering og Furset Arrangement så vi behovet for å få en samlende profil for å skape klarhet og synergi mellom forretningsområdene, gruppen og våre unike merkevarer. Den nye visuelle identiteten matcher våre ambisjoner fremover, sier administrerende direktør i Fursetgruppen, Gjøran Sæther, i en pressemelding.

Fursetgruppen med ny visuell profil.

Ny merkevareplattform

Seniorkonsulent Kjersti Svang Olsen i Design Container var sentral i arbeidet med å sette ny merkevareplattform og merkevarearkitektur.

– En tydelig merkevarestrategi er helt avgjørende når vi nå bredder ut virksomheten. Strategiprosessen har tydeliggjort vår posisjonering og vil på sikt bidra til å styrke gjestenes forståelse for våre ulike konsepter og tilbud, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen, Naja Boone.

Én enkel og gjenkjennelig merkevare

Tidligere i år inngikk Fursetgruppen et samarbeid med designbyrået We Oslo, som er teamet bak logoen. Oppgaven til designteamet i We Oslo var å lage en revidert profil som kunne samle alt Fursetgruppen gjør under én enkel og gjenkjennelig merkevare, og skape en solid plattform for videre vekst.

– Dette prosjektet er et godt eksempel på hvordan vi jobber effektivt for å levere i komplekse merkevarelandskap, sier daglig leder i We Oslo, Linn Bakke.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS