
Fursetgruppen med ny visuell profil
Restaurantselskapet Fursetgruppen fortsetter veksten, og har lansert nye forretningsområder i 2018. Nå markeres nysatsingene med ny logo og visuell profil.
Fursetgruppen har vokst jevnt de siste årene. 21 år etter oppstarten på Lofoten Fiskerestaurant i 1997, driver selskapet nå totalt mer enn 20 ulike restaurant- og selskapskonsepter i Oslo. Tidligere i høst lanserte Fursetgruppen kantinedrift, samt at gruppen nå øker satsningen på catering og selskapslokaler.

– En samlende profil
Med etableringen av nye forretningsområder, lanserer selskapet ny visuell identitet og logo.
– Fursetgruppen er ikke lenger kun en restaurantgruppe. Vi er blitt mye mer enn det. Med etableringen av Furset Kantine, Furset Catering og Furset Arrangement så vi behovet for å få en samlende profil for å skape klarhet og synergi mellom forretningsområdene, gruppen og våre unike merkevarer. Den nye visuelle identiteten matcher våre ambisjoner fremover, sier administrerende direktør i Fursetgruppen, Gjøran Sæther, i en pressemelding.

Ny merkevareplattform
Seniorkonsulent Kjersti Svang Olsen i Design Container var sentral i arbeidet med å sette ny merkevareplattform og merkevarearkitektur.
– En tydelig merkevarestrategi er helt avgjørende når vi nå bredder ut virksomheten. Strategiprosessen har tydeliggjort vår posisjonering og vil på sikt bidra til å styrke gjestenes forståelse for våre ulike konsepter og tilbud, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen, Naja Boone.
Én enkel og gjenkjennelig merkevare
Tidligere i år inngikk Fursetgruppen et samarbeid med designbyrået We Oslo, som er teamet bak logoen. Oppgaven til designteamet i We Oslo var å lage en revidert profil som kunne samle alt Fursetgruppen gjør under én enkel og gjenkjennelig merkevare, og skape en solid plattform for videre vekst.
– Dette prosjektet er et godt eksempel på hvordan vi jobber effektivt for å levere i komplekse merkevarelandskap, sier daglig leder i We Oslo, Linn Bakke.
Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)