
Norge markerer seg på Anuga 2017
Fra 7. til 11. oktober 2017 åpnes dørene til en av verdens største og viktigste messer innen Food & Beverage: Anuga i Köln. Allerede i dag, nesten seks måneder før messen, er messearealet fullbooket.
Som vi tidligere har omtalt på Horecanytt.no, vil Norge presentere seg med to paviljonger under årets messe i Köln.
Norske deltakere
For første gang siden tidlig på 90-tallet vil Norge presentere spennende produsenter på to nasjonale paviljonger, den ene i Fine Food hall 10.2, den andre i Drinks hall 8.
Deltagerne på Fine Food paviljongen er Tine, Sigdal Bakeri/United Bakeries, Nortura/Fenalår fra Norge, North Sea Salt Works, Mills, Coldwater Prawns of Norway, Mikals Laks og Mr. Iceman.
I Drinks hall 8.1 vil Arcus, Nøgne Ø/Austmann, Telemark Mikrobryggeri, Berentsens, Egge Gård, Det Norske Brenneri og Mack med Aurora Spirits, delta.
160 000 besøkende
Anuga har presentert seg med et segmentert konsept helt siden 2003. 10 fagmesser under ett tak er overskriften. Dette skal gjøre det lettere for de ca. 160 000 besøkende å finne frem til rett produkt blant mer enn 7200 utstillere på 284 000 kvadratmeter messeareal.
Nytt i år er Anuga Hot Beverages, som er øremerket kaffe og te. Denne produktgruppen har hittil vært en del av Bread & Bakery, som nå har fått bedre plass.
Anuga Culinary Concepts
En annen nyhet er Anuga Culinary Concepts som har søkelys på internasjonal kokkekunst, utstyr og gastronomi. Her arrangeres det diverse events og konkurranser, samt at «Årets kokk» og «Årets patissier» i Tyskland skal kåres.
I tillegg finner vi åtte gamle kjenninger: Anuga Fine Food, Anuga Dairy, Anuga Meat, Anuga Organic, Anuga Chilled & Fresh Food, Anuga Bread & Bakery og Anuga Drinks.
Regner med flere norske gjester
På Anuga 2015 var det fire norske utstillere og 450 norske besøkende.
– Dette håper vi å toppe inneværende år, sier prosjektleder Gisela Wiese-Hansen i Norsk-Tysk Handelskammer, som representerer Anuga.