LiseKarlsnes Cointreau1

Karlsnes samarbeider med likørprodusent

Popstjernen, moteikonet og Korslaget-aktuelle Lise Karlsnes er hyret inn som designer og drinkutvikler av likørprodusenten Cointreau. – Jeg er interessert i brennevin, og det har vært utrolig lærerikt og interessant å være en del av Cointreau-familien, sier hun.

Publisert

Lise Karlsnes. (Foto: Ching Pang)

– Det føles helt suverent å skulle jobbe med en av verdens eldste og mest respekterte merkevarer, sier Lise Karlsnes.Den norske popstjernen og moteikonet var for et års tid siden hos Cointreaus destilleri i Angers for å bli kjent med produktet.

Lagde sin egen drink – med chili

Foto: Ching Pang

– Dette må være et av de morsomste oppdragene jeg har tatt på meg. Det å stå "hjemme hos" Cointreau, og prøve meg fram til det jeg håper skal bli manges favorittdrink, var noe helt annerledes enn hva jeg vanligvis bruker tiden min på.

Resultatet har blitt drinken Red Hot Cointreau Fizz inspirert av Lises egen låt «Red Hot».

– Jeg synes det er gøy å lage egne olivenoljer ved å putte trøffel eller chili på olivenolje-flaskene jeg kjøper i butikken, derfra fikk jeg ideen til å putte en chili på Cointreau-flaska over natta. Det funka! Og slik var basisen eller "edgen" på drinken klar.

Kollega med Dita von Teese

Cointreau-oppdraget, gjør Karlsnes til en slags kollega med den verdenskjente burleskdanseren Dita von Teese.

– Vi deler jo ikke akkurat kontor, hun er ansiktet til Cointreau over hele verden, mens jeg gjør dette som en "one-off" for det norske markedet. Dita virker som en sterk, selvsikker og stilsikker dame så om noen ser en parallell til meg der, ja, så er det helt greit, sier hun i en pressemelding.

Lise Karlsnes er blitt et moteikon. (Foto: Ching Pang)

Lise Karlsnes´ gaveeske for Cointreau er tilgjengelig på Vinmonopolet i en limited edition på 15 000 esker.

Red Hot Cointreau Fizz

I et høyt glass kombiner: 4 cl chilimarinert Cointreau* 2-3cl frisk sitron juice Etterfyll med club soda En hel chili til pynt i drinken Fremgangsmåte: Skjær en chili i to, slipp den ned i din flaske Cointreau og la den få en natt med skjønnhetsøvn. Fyll et høyt glass 3/4 full av isbiter og tilsett ca 4 cl av Cointreauen. Klem en sitron, og tilsett 2-3cl av juicen til drinken.Topp det hele av med club soda eller et annet kullsyreholdig vann Rør godt og slippe en chili i glasset* Den samme chilimarinerte Cointreauen er også fantastisk i eller ved siden av en varm kopp kaffe.

Lise Karlsnes

Tre gullplater, fire Spellemannspriser og MTV-nominasjon, popstjerne og moteikon. Lise Karlsnes har vært på norske hitlister i en årrekke, blant annet som den ubestridte frontfiguren i supergruppen Briskeby.De seneste årene har Karlsnes vekslet mellom London, Malmø og Oslo, der hun har samarbeidet med låtskrivere og produsenter på ulike prosjekter. Hun ga ut sitt første soloalbum "Dance Or Die" som ble fulgt opp med en liveturne. Hennes kunstneriske talent har også vært synlig på andre plattformer enn musikkscenen, hun har designet en egen solbrillekolleksjon, og vært stjernemodell for blant andre Vero Moda. Hun er for tiden aktuell i TV2s storsatsing Korslaget, hvor Lise Karlsnes og koret representerer Tønsberg. Nå blir hun kollega med Dita von Teese etter å ha designet Cointreaus nye gaveeske for det norske markedet.

Cointreau

Cointreau ble skapt for mer enn 150 år siden i Angers, Frankrike og er et verdens mest berømte klare brennevin.

Cointreaus særegne firkantet flaske, med avrundede skuldre og en varm amber farge er anerkjent verden over.

Cointreau er best kjent som en av de viktigste ingrediensene iden kjente cocktailen Margarita. I 1948, kombinerte Margaret "Margarita" Sames tequila, lime og Cointreau og skapte den opprinnelige Margaritaen. Cointreau er også en viktig ingrediens i cocktailer som Sidecar og Cosmopolitan, for ikke å glemme den siste favoritten Cointreaupolitan. I dag selges mer enn 15 millioner Cointreau-flasker verden over.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS