MikalsLaks

Mikals Laks til Grüne Woche for niende gang

Mikals Laks eller King Mikal Salmon som laksen kalles internasjonalt skal igjen bli med til Grüne Woche, den store mat- og reiselivsmessen i Berlin 18.-27. januar 2013. Kanskje ikke så rart siden laksen fra Hjelmeland øker internasjonalt og er attraktiv med sin unike kvalitet langt utenfor Norge. Mikals Laks er et røkeri som leverer ulike typer røkt og gravet laks.

Publisert

Mikal Viga står bak Mikals Laks.

Spesielt godt selger laksen i Tyskland, Sveits og Østerrike, i tillegg til utvalgte butikker som Gutta på Haugen og Kolonihagen i Oslo.

Du får også kjøpt røkelaksen i både Coop-kjedene og Helgø Meny-butikkene i Rogaland, blant flere utsalg i hjemfylket.

Anerkjennelse

Mikals Laks har vunnet flere priser og stor anerkjennelse for sin satsing på kvalitet og spesielle røkemetoder for fisken. Nå ser Mikal Viga, som er mannen bak, frem til igjen å møte sine forretningsforbindelser i Tyskland, samtidig som han håper på nye.

– Vi har vært med flere ganger før og ser dette som en flott mulighet til å vise frem det håndverket vi leverer, og ikke minst bli kjent i nye markeder, også i det norske markedet, sier Viga.

Flere fra Rogaland

Prosjektansvarlig for Grüne Woche for Fjord Norge regionen er Måltidets Hus med prosjektleder Åse Hodne Hørsdal.

Fra Rogaland er det i tillegg til Mikals Laks også fem andre som deltar, og det er Region Stavanger, Destinasjon Haugesund og Haugalandet AS Köhler-Paviljongen, Jæren Hotell og Nesheimstunet.

Nettside: Kingmikal.no

Grüne Woche

Arrangeres i Berlin 18. til 27. januar 2013

Har 400-500.000 besøkende hvert år

Utstillingen har 26 haller (tilsvarer 25 fotballbaner)

Norges stand er på 365 kvm og deltar for 26. gang

Blir arrangert for 78. gang, og er et internasjonalt samlingspunkt for mat og landbruk. I tillegg har hotell- og restaurantnæringene stort utbytte av å delta som en del av reiselivsnæringen

Les mer på Gruenewoche.de

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS