OddMolly.jpg

Matbransjens møteplass

I dag og fram til fredag samles fastfood- og horecabransjen, bakeri og konditori når messene GastroNord, Vinordic og Nordic Bakery gjennomføres samtidig på Stockholmsmässan.

Publisert

Første dag er særskilt viet storkjøkkken. Temaopplegg Framtidens Restaurang fra 2006 blir også tatt opp. Temaet for årets utstillning er Varemerkemat. Utstillingen presenterer tre ulike konsept med varumerkeprofilert mat og drikke, koplet til innovative måltids-, forpaknings- og serveringsløsninger: Hvis klesmerket Odd Molly hadde vært en matrett, hvilken skulle det være? Hvordan smaker Harley Davidson? Hvordan ser mat fra Apple ut? Åtte studenter fra Gastronomiprogrammet har fått som oppgave av matkonsulentforetaket Måltid å tolke de tre kjente varemerkene, og omsette dem till takeaway-mat med en følelse av picknick.

Nordic Bakery gjennomføres parallelt med GastroNord, med en ekstra åpningsdag 26 april.For ytterligere informasjon: www.gastronord.se.

Powered by Labrador CMS