scandic_logo
scandic_logo

Scandic vil ha flere nettbestillinger

Scandic har investert 15 millioner svenske kroner for å forbedre kjedens nettsted. Det nye nettstedet ble smuglansert på fem språk på fredag, og målet er å fordoble antallet bestillinger via nettet innen 2011.

Publisert

Hotellkjeden Scandic har det mest besøkte hotellnettstedet i Norden, med rundt 8,6 millioner besøkere årlig (kilde BDRC Nordic Business Guest Survey 2007 Hotel Websites Visited in Last 12 Months).

30 prosent i 2011

Til tross for at internettbestillinger øker med over 50 prosent hvert år, er andelen fortsatt relativt begrenset, med kun 10 prosent av den totale omsetningen.

Det ønsker Scandic å gjøre noe med. For å få fart på internettbestillingene, relanserer nå hotellkjeden nettstedet sitt med forenklet funksjonalitet og med søkelys på relevant og reiserelatert informasjon. Målet er å øke andelen internettbestillinger til 30 prosent innen 2011.

Forenkling

- Vi har i første omgang fokusert på å forenkle bestillingene for forretningsreisende ved å forkorte bestillingsprosessen betraktelig, sier Johan Michelson, Markedsdirektør hos Scandic i en pressemelding.

- Nettstedet er den desidert viktigste markedsførings- og bestillingskanalen for oss, ettersom vi raskt kan kommunisere med gjestene våre, samtidig som det er kostnadseffektivt,» fortsetter han. Bedre informasjon

En annen tydelig forbedring er informasjonen om Scandic, som henvender seg til gjester, andre hotellinteressenter, investorer, studenter og journalister som ønsker mer informasjon om selve selskapet.- Siden atskillelsen fra Hilton for snart et år siden har etterspørselen etter informasjon om Scandic økt betraktelig, ikke minst fordi vi er i en kraftig ekspansjonsfase, sier Johan Michelson.

Powered by Labrador CMS