Benito Nava
Benito Nava

Rema 1000 satser på ny kokk og italiensk mat

Tall fra REMA 1000 viser at to til tre måltider per uke for den norske familien består av italienskinspirert mat. Etter suksessen i 2009 med kjente kokker og ferskvaresatsing, satser lavpriskjeden på den italienske kokken Benito Nava og over 50 nye italienske produkter og oppskrifter.

Publisert

Tidligere har både Craig Whitson og Erling Sundal markedsført Rema 1000. Nå skal Benito Nava ta sin tørn.

– Konseptet vårt i fjor høst med "Middag til familien for under hundrelappen", viste tydelig at folk ønsker å få gode middagstips til en rimelig penge. Vi har aldri fått så gode tilbakemeldinger som da. Dette viderefører vi med favorittprodukter og -retter fra Italia, forteller markedsdirektør i REMA 1000, Lars Kristian Lindberg.

Med opera i reklamefilmene

Det er den italienske kokken Benito Nava, som har utviklet de italienske produktene og rettene for REMA 1000. Han er en kjent restauratør, musiker og kulturpersonlighet bosatt i Trondheim.

Han ankom byen i 1960 for å være del av det italienske orkestret Ceccoli som opptrådte i Palmehaven på Britannia Hotel. Nava sluttet i 1978 for å starte sin egen restaurant Zia Teresa bak Vår Frue Kirke.

Etter nærmere 30 år, ble restauranten lagt ned i julen 2007. Nava pensjonerte seg så, men er fortsatt en kjent person i Trondheims bybilde. Benito spiller på flere talenter i de nye reklamefilmene - og synger opera underveis i matlagingen.

– Mest av alt synes jeg dette er veldig morsomt og interessant. Jeg har drevet med mat hele livet, så dette var helt topp for meg. REMA 1000 gjør det folkelig, og italiensk mat er jo kjøkkenet man må gjennom for å kjenne til virkelig mat og matkultur. Over hele verden finner man italienske restauranter, butikker som selger italiensk mat, og andre mattradisjoner som bygger på det italienske, sier en fornøyd Benito Nava.

Ikke bare middag

I REMA 1000 sin nye kampanje satses det på mange ulike produkter. Både italienske spesialiteter og mer tradisjonelle varer. Ferskvarer, brød, grønnsaker, meieriprodukter, kaffe, vann og desserter.

– Folk har oppdaget en helt ny side ved REMA de siste årene, nemlig satsing på ferskvarer og spennende tilleggsvarer. Det gjør vi skikkelig med denne kampanjen, og jeg tror folk vil spise enda mer variert italiensk i tiden som kommer, sier markedsdirektør Lindberg.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS