Markedssjef-m-poelsebroed
Markedssjef-m-poelsebroed

Skoga blir Hatting

Skoga pølse- og hamburgerbrød blir Hatting fra 1. februar 2010. Samtidig lanseres et nytt wienerpølsebrød som er hele 19 centimeter langt og veier 45 gram.

Publisert

Markedssjef Pernille Høsteland Solbu med det nye, store wienerpølsebrødet som nå lanseres. (Foto: Odd H. Vanebo)

Det er ingen dramatisk endring: Forbruker får de samme gode brødene, men nå med en mye sterkere merkevare! Avgjørelsen er tatt på grunnlag av markedsundersøkelse: Skoga har en hjulpen kjennskap på 19 %, mens Hatting har en kjennskap på 77 %, poengterer markedssjef Pernille Høsteland Solbu i Lantmännen Unibake Norge AS.

Opprydding i varemerkeporteføljen ledsages av en opprydding i i pølse- og hamburgerbrødsortimentet: – Produktene er tilpasset ulike spisesituasjoner slik at forbruker lettere kan finne sin favoritt til riktig anledning – både gjennom nytt design og gjennom nye produkter.

Great Taste Wienerpølsebrød

I dagligvare lanseres helt nye pølse- og hamburgerbrød. Storhusholdning lanseres Great Taste Wienerpølsebrød – et langt pølsebrød som dekker hele wienerpølsen.

I tillegg til lengden er det smalere slik at man får et optimal smakskombinasjon mellom brød og pølse. Årlig selges det 25 millioner wienerpølser totalt i horeca- og KBS-markedet. Over halvparten av dette er på Østlandet, som er et overmodent market for et wienerpølsebrød, opplyser Pernille Høsteland Solbu.

Andre produktnyheter

Chicago hamburgerbrød på 81 gram med sesamfrø slik man kjenner den ekte burgeren fra USA.

Lille Høvding Hamburgerbrød er mindre og uten sesamfrø, altså spesialtilpasset barna. Det passer til alt fra karbonader og hamburgere til fiskekaker og fiskepinner.

Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS