Marche Kløfta4
Marche Kløfta4

Marché velger Nores

Marché, restaurantkjeden som tre år på rad er kåret til det sunneste alternativet langs veien, har valgt innkjøpsorganisasjonen Nores som sin partner.

Publisert

Marche har valgt Nores som samarbeidspartner. (Foto: Morten Holt)

Valget av Nores kom som følge av en grundig prosess med gjennomgang av de ulike innkjøpssammenslutningene. Økonomisjef i Marché, Yngve Finkenhavn, sier at valget falt på Nores på bakgrunn av det matfaglige fokuset og organisasjonskulturen.

– Andre behov

– Hos Nores er kvaliteten i fokus, noe som er svært viktig for oss. Vi føler også at vi kan identifisere oss med den eksisterende medlemsmassen i Nores, som for eksempel De Historiske Hoteller og Restauranter, Bølgen og Moi og Hotel Continental, sier Finkenhavn videre.

– Vi har helt andre behov enn gatekjøkken og kantiner, og ser det som en stor fordel å være i selskap med andre med samme fokus på ferske råvarer og sunn mat. Veksten i Norge gjør at vi ønsker å samle og effektivisere innkjøpet, samtidig som vi vil beholde den lokale tilknytningen og tilgang på lokale råvarer. Med Nores som innkjøpspartner har vi stor frihet til å velge lokale leverandører der vi ønsker, sier Thorill Pettersson, driftssjef i Marché.

Mange fordeler

Finkenhavn ser mange fordeler med samarbeidet.

– Ved å sette bort innkjøpet frigjør vi interne ressurser, og etter avtaleinngåelsen har vi også oppdaget alle fordelene som ligger i Nores løsning for netthandel. Ved å benytte oss av innkjøpsportalen buy@nores, effektiviserer vi innkjøpene og har samtidig fullstendig oversikt over utgifter og kan kjøre ut statistikker, sier Finkenhavn.

Også Nores er glad for å ha fått Marché på laget.

– For oss representerer dette et kvalitetstempel. Vårt fokus har alltid vært på gode avtaler med stor valgfrihet og gode råvarer, og det føles derfor godt å bli valgt på bakgrunn av dette, sier Thomas Bjørseth Nilsen, medlemsrådgiver i Nores.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS