SvanenRadissonTrondheim
SvanenRadissonTrondheim

Radisson Blu Hotel i Trondheim er svanemerket

Radisson Blu Hotel, Trondheim Airport har mottatt det offisielle miljømerket Svanen som det 13. hotellet i kjeden. Det var en stolt hotelldirektør Flemming Poulsen som tok i mot svanelisensen. Lisensen er det offisielle beviset på at hotellet som tar i mot flyreisende til Trondheim oppfyller verdens strengeste miljøkrav for hoteller.

Publisert

En fornøyd gjeng ved Radisson Blu Hotel, Trondheim Airport etter å ha mottatt lisensen som viser at de oppfyller verdens strengeste miljøkrav for hoteller.

Svanen stiller krav til samtlige deler av hotelldriften, og Radisson Blu Hotel, Trondheim Airport har tatt et helhetsgrep på miljøarbeidet for å tilfredsstille Svanens strenge krav.

– Svanen forutsetter lavere strøm-, vann- og generelt energiforbruk, men dette går ikke på bekostning av gjestenes komfort. Det ville vi aldri tillatt, sier Poulsen.

Kreves noe av alle

Å være et miljømerket hotell fordrer ekstra innsats fra hotellets ansatte, for eksempel i form av utstrakt kildesortering. Her tillates ingen enkle løsninger.

– Ikke bare stiller hotellets miljøsatsning store krav til hotellet, den stiller også krav til underleverandører som må kunne dokumentere en miljøprofil på sine produkter og tjenester. På denne måten får hotellets miljøsatsning ringvirkninger også utenfor egen drift, sier Tormod Lien, markedsrådgiver i Miljømerking, som deler ut lisensen.

13 svaner hos har landet

Radisson Blu Hotel, Trondheim Airport er Radisson Blu sitt 13 norske hotell som er svanemerket. Først ut var Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo som allerede i 2003 kunne smykke seg med en miljøsvane. Dette var også det første internasjonale forretningshotellet som ble svanemerket i Norge. Men miljøarbeidet for å svanemerke enda flere hoteller fortsetter.

– Vi ser at flere og flere av våre gjester er miljøbevisste, og vi kan love at gjester som ønsker å bo på et svanemerket hotell vil få enda flere valgmuligheter i tiden som kommer, lover Flemming Poulsen.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS