FlyplassKØ COLOURBOX

– Forsinkelser har aldri irritert mer enn nå

Landets største reisebyråkonsern VIA Egencia har spurt sine kunder hva som irriterer mest på jobbreisen. Mer enn 3000 har svart. Forsinkelser, kø og sikkerhetskontrollen topper listen. Og rekordhøye 70 prosent oppgir nå at forsinkelsene er det aller mest irriterende.

Publisert

Rune Feltman.

Sju av ti svarer at forsinkelser er det verste de kan oppleve. Og det er ikke det minste rart, sier administrerende direktør i VIA Egencia Norge, Rune Feltman.

Forsinkelser og kø har vært det som irriterer mest hver gang vi har gjennomført disse undersøkelsene. Det oppleves som lite produktivt i en hektisk hverdag.

Toleransen for unødvendig dødtid eller det å komme for sent til et møte er stadig mindre.

Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

- Punktlighet og effektivitet er svært viktig for de som reiser mye i jobben, en utfordring som vi ser at både flyplasser og flyselskaper tar veldig alvorlig, forteller Feltman.

Flere forsinkelser

At rekordhøye 70 prosent nå har forsinkelser som det mest irriterende skyldes flere ting. Blant annet perioder med mangel på flygeledere.

Manglende bemanning av flygeledere har ført til periodevis store uregelmessigheter på Gardermoen. Det har nok påvirket tilbakemeldingene i vår undersøkelse, sier Feltman.

Men vi er også blitt mer utålmodige

Jeg tror nok også at vi blir stadig mindre tolerante for uregelmessigheter. Mange planlegger nå sin hverdag i stor detalj. Uforutsette hendelser kan få store konsekvenser både for en selv og de rundt en. Men nettopp da er det jo ekstra verdifullt å ha reisebyrået i ryggen, avslutter Rune Feltman i VIA Egencia.

Rangering 2012 (2011 i parentes)

1) Forsinkelser (1)

2) Kø (2)

3) Sikkerhetskontrollen (3)

4) Uhøflige medpassasjerer (5)

5) Dårlig informasjon på flyplassen (4)

Pressemelding

Powered by Labrador CMS