Ølillustrasjon COLOURBOX (5)
Ølillustrasjon COLOURBOX (5)

Ny ølfestival – Vulkan Ølfestival i Mathallen

På Mathallens andre åpningsdag i begynnelsen av oktober inviteres du til Vulkan Ølfestival der du kan oppleve hallens pulserende liv med 30 mat- og drikkeaktører. Du vil finne over 150 forskjellige kvalitetsøl fra Norske og utenlandske leverandører på torget under åpningsdagene.

Publisert

Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

Hos alle disse skal du få oppleve råvarene og maten på nært hold – se, smake, lytte og nyte. Aktørene i hallen vil under hele ølfestivalen ha fokus på godt øl.

I Mathallen vil du få oppleve et pulserende liv og faglige tyngde hos butikkene og serveringsstedene. Hovedfokus vil ligge på god drikke, ferske råvarer og produkter vi ikke får kjøpt i kjedebutikkene, heter det i en pressemelding.

Les også: Nå åpnes mat-Norges nye storstue

Interesse

Følgende bryggerier og importører har hittil vist interesse for festivalen: Multibev, Interbev, Strag, Brewery International, Beer Enthusiast, Kinn Bryggeri, Haandbryggeriet, Nøgne Ø, Ringnes, Hansa og Malting House.

Vulkan Ølfestival kan også friste med Beermakers Dinner, ølsmakinger, øl og matkurs, ølbrygging, tappekurs, øl-quiz og underholdning under dagene.

" Åpningstidene for festivalen er onsdag 3. og torsdag 4. oktober klokka 14.00 til 2000,og fredag 5. og lørdag 6. oktober fra klokka 12.00 til 23.00.

Ølakademiet

Ølakademiet er et uavhengig selskap stiftet av- og for ølinteresserte. Selskapet formidler ølkunnskap og ølkultur igjennom kursing, aktiviteter og turer. Øl er ikke bare en verdensdrikk, men en drikk som har dype tradisjoner i Norge. Ølakademiet har en glødende interesse av å spre noe av denne kunnskapen. Alle Ølakademiets arrangementer gir en generell viten om øl, igjennom deltakelse, praktisk prøving, historiefortelling og humor. Ølakademiets slogan er ”Det må alltid en øl til, før det er verdt å bli tørst!”

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS