Kari Hasselknippe Green Room9

Norsk hotellekspertise på Equip’Hotel 2014

Verdens ledende aktører i hotell- og restaurantbransjen samles i Paris i november for å presentere sine visjoner for morgendagens marked. Equip’Hotel er hovedarena for den internasjonale hotellnæringen, og en av dem som skal delta og bidra med erfaringer i en paneldebatt på messen, er PR- og markedsdirektør Kari Hasselknippe på Grand Hotel i Oslo.

Publisert

Kari Hasselknippe i «The color of the year Suite» (2012) på Grand Hotel, et rom med 19 grønnfarger. (Foto: Morten Holt)

I løpet av sine 13 år i stillingen har Hasselknippe utviklet konsepter som «Ladies Floor», «Fashion Friday» og «The color of the year Suite» – for bare å nevne noen.

Hasselknippe har også stor tro på nye digitale og sosiale medier for spredning av budskapet om nye tilbud og ideer.

Starter 16. november

Equip’Hotel åpner søndag 16. november, og pågår hele den påfølgende uken. Messen omfatter en serie høydepunkter, bl.a.:

• Hospitality awards

Equip’Hotel er sponsor for2014 Hospitality Awards, en internasjonal konkurranse som setter fokus på faglig utvikling innen kommunikasjon, markedsføring, innovasjon, personalutvikling osv.

• Kokkekonkurranser

Kari Hasseknippe har vært med på å utvikle en rekke spennende konsepter på Grand Hotel i Oslo. Nå deler hun ideer og tanker med resten av næringen i Europe på Equip'Hotel. (Foto: Morten Holt)

I fem døgn er Equip‘Hotel sentrum forStudio des Chefs, der kjente kjøkkensjefer, unge talenter og kjøkkensjefer fra catering, vil dele sine visjoner og know-how for morgendagens kokekunst.

• Fageksperter («Ambassadors Program»)

Også i år har Equip’Hotel samlet et bredt utvalg av eksperter, som vil presentere og debattere forhold som angår næringen – arkitekter, designere og andre spesialister. De stiller opp i rundebordsamtaler og andre fora i løpet av messens fem dager. Det er blant annet her Kari Hasselknippe deltar.

Fra design til fullføring av prosjekter

Messen presenterer siste nytt innen hotell og interiør design. Seminarer og presentasjoner setter fokus på nyheter og nye trender, rettet inn mot hotellsjefer, hotellkjeder, arkitekter, interiørarkitekter, restaurantsjefer, eiere og investorer.

Her er noen eksempler:

Materials with the Innovathèque of the FCBA’s Technology Institute: et område som er øremerket for innovative materialer. Her presenteres 40 nye materialer utvalgt av en egen fagkomite.

Audio-visual solutions: Studio Techno designed by Sébastien d’Evry:En sektor som viser audiovisuelle løsninger og nye teknologiske løsninger som styrker kommunikasjon, salg og administrasjon i horeca-etablissementer.

Transgourmet og Equip’Hotel

5000 kvadratmeter er satt av til presentasjon av viktige merker for restaurantnæringen. Transgourmet, som er den ledende distributør til hotell- og restaurantnæringen i Frankrike, deltar på Equip’Hotel for tredje år på rad, og samler sine partnere og forbindelser i en egen «landsby» på messen. Mer enn 85 utstiller og 250 merkevarer er representert ved inngangen til Paviljong 7.3.

«Trade Hub»

Over 300 kvm etablerer Transgourmet seks soner som reflekterer de viktigste interesseområdene for de besøkende: Tradisjonelle restauranter, hoteller, snacks og takeway, catering, pizza, pasta og massecatering.

Ferskvaremarked

Videre bygger Transgourmet opp en 400 kvm markedshall som viser råvarer og ubearbeidete matvarer: Frukt, grønnsaker, sjømat, slaktervarer og fjærkrek, svinekjøtt, ost og meieriprodukter.

Hverdagen i et storkjøkken – Restau’CO

En egen restaurant med et åpent kjøkken og aktiv deltakelse fra besøkende, viser hverdagen i et storkjøkken på messen i hall 7.2.

Restau'CO står bak prosjektet, i samarbeid med Equip’Hotel. I løpet av fem dager blir det produsert måltider for 300 mennesker «på direkten». Poenget er å vise at kvalitet og masseproduksjon kan leve i fruktbar sameksistens, enten i form av snacks eller mer tradisjonelt format, og i moderne stil både når det gjelder utstyr og interiør.

Equip’Hotel

Fem hovedsektorer, 20 forretningsområder

1600 utstillere

110 647 besøkende (2012), hvorav 18,4 prosent fra land utenfor Frankrike

100 000 kvm utstillingsareal

500 foredragsholdere fra 20 nasjoner

352 kjøkkensjefer, hvorav 70 med Michelin stjerner

15 kulinariske konkurranser

Mer enn 6000 måltider servert på messen

250 events og live-demonstrasjoner

Les mer om messen på Equiphotel.com

Lik og følg gjerne Horeca/Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord Horecanytt)

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS