CLUB CARLSON STAKK AV MED TO PRISER UNDER LOYALTY AWARDS 2015
CLUB CARLSON STAKK AV MED TO PRISER UNDER LOYALTY AWARDS 2015

To priser til Club Carlson

Det verdensomspennende lojalitetsprogrammet Club CarlsonSM tok nylig med seg to priser hjem fra Loyalty Awards 2015.

Publisert

Club Carlson vant pris for beste bruk av kommunikasjon i et lojalitetsprogram for sin nyttårskampanje, og for beste bruk av kundeanalyser og data i et lojalitetsprogram, for sin nordiske kampanje.

Teresa Comparato, Director of Loyalty Marketing EMEA, var til stede for å ta i mot prisene under seremonien, som fant sted på Grosvenor House i Park Lane, London.

På Facebook

Nyttårskampanjen til Club Carlson startet det nye året med et smell. Carlson Rezidor Hotel Group samarbeidet med ICLP om kampanjen. Målet var å vise medlemmene at Carlson Rezidor setter pris på dem, og samtidig oppmuntre dem til å bestille flere hotellopphold i løpet av 2014.

Gjennom en Facebook-applikasjon samlet Club Carlson bilder og statuser fra Facebook, og skreddersydde en collage av gode minner fra turene til medlemmene i det foregående året. Dette ble supplert med en turplanlegger for å inspirere kundene til å bestille nye minner.

I begrunnelsen for pristildelingen trakk juryen frem at Club Carlson brukte kundekommunikasjon på en nyskapende måte, samt at de bedret resultater og oppnådde de mål som var satt, inkludert kundetilfredshet og lønnsomhet for bedriften.

Ulike segmenter

I den nordiske kampanjen tok Club Carlson et dypdykk i medlemmenes bookingatferd. Dataene viste at de aller fleste nordiske medlemmene foretrakk å bo på hotell i Norden. Videre analyser gjorde det mulig å dele medlemmene inn i ulike segmenter, slik at Club Carlson kunne skreddersy tiltak til de enkelte målgruppene.

Resultatet var en mikrosegmentert e-postkampanje med hele 88 ulike varianter. Innholdet i e-postene reflekterte de enkelte medlemmers atferd og markedsførte Carlson Rezidor hoteller i Norden. Club Carlson vant denne prisen for å ha utviklet et lojalitetsprogram basert på egen informasjon om kundene, som resulterte i at medlemmene mottok et bedre lojalitetsprogram.

Loyalty Awards

– Vi setter stor pris på våre medlemmer og vi snur hver stein for å belønne dem for å velge våre hoteller. Vi er glade for at vår kundekommunikasjon har blitt anerkjent og verdsatt av kundene. Nok en gang vil jeg si hjertelig takk til alle våre medlemmer i Europa, Midtøsten og Afrika, sier Teresa Comparato, Director of Loyalty Marketing EMEA i Carlson Rezidor Hotel Group.

Loyalty Awards hedrer fremragende kvalitet, innovasjon og beste praksis i lojalitetsbransjer over hele Europa, Midtøsten og Afrika. Loyalty Magazine står bak prisutdelingen, som har oppstått som etter ønske fra lojalitetsbransjen om å feire gode prestasjoner, og bedrifter som gir det lille ekstra til sine kunder.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS