Forsiden på den femte utgaven av Horeca i 2022. (Foto: Morten Holt/layout: Tove Sissel Larsgård)
Forsiden på den femte utgaven av Horeca i 2022. (Foto: Morten Holt/layout: Tove Sissel Larsgård)

Årets femte Horeca-magasin er snart i postkassa

Årets femte magasin-utgave av Horeca er på vei til abonnentene. Her kan du se hva du kan lese om den første utgaven etter sommeren.

Publisert

Stadig flere reisende søker ro og stillhet. På Finnskogen, ved sjøen Skasen, finner du Finnskogstua.

– Når våre gjester går inn døra, får de en blanding av hyttefølelse og skogens ro, som får dem til å slappe av. Dette er ikke noe det går an å planlegge eller designe, men noe som bare skjer – når forholdene er lagt til rette, sier eierne Ingrid og Jan Petter Torgersrud.

Les mer i magasinet Horeca, nummer 5 2022

Nytt overnattingskonsept utfordrer bransjen

Hotelltrioen Emil Tingulstad, Wilhelm Hartwig og Simen Vinge starter et helt nytt overnattingskonsept med navnet Att.

Trioen har et omsetningsmål på 100 millioner kroner det første driftsåret.

Les mer i Horeca nummer 5 2022

Fire nye stjerner

I sommer var det utdeling av Michelin-stjerner i Stavanger. Vi fikk fire nye norske stjernerestauranter.

Vi har intervjuet flere av dem som fikk stjerner og ble hedret.

Les mer i Horeca nummer 5 2022

Vil hjelpe andre restauranter til suksess

Bjørn Vestly, med bakgrunn fra blant annet Dolly Dimple’s, Jæder Ådne Espeland og Jonas B. Gundersen, har startet Restaurant Service Management (RS Management). Målet er å hjelpe andre til suksess.

– Etter over 25 års erfaring fra bransjen i ulike roller, brenner jeg for å hjelpe andre på veien til suksess. Gjennom konsulentarbeid i RS Management legger jeg opp til å arbeide i prosjekt med ulike typer virksomheter i restaurantnæringen, enten frittstående restauranter eller kjedekonsepter, sier Bjørn Vestly.

Les mye mer i Horeca nummer 5 2022

Nordic Choice Hotels blir til Strawberry

Nordic Choice Hotels skifter navn til Strawberry. Selskapet vil formelt bytte navn i løpet av 2023.

Hotellkonsernet skal videreføre sin multibrandingstartegi, som betyr at konsernet skal fortsette å tilby ulike hotellkjeder (Quality, Clarion, Comfort) tilpasset ulike målgrupper.

– Målet er å være den mest spennende reiselivsaktøren i hele Norden, og da må vi videreutvikle selskapet gjennom å skape større bredde på produktene og tjenestene våre som inngår i lojalitetsklubben og hotellkonsernet. For å markere skiftet skal selskapet bytte navn til Strawberry og vi gleder oss til å starte reisen, sier eier av Strawberry og grunnlegger av Nordic Choice Hotels, Petter A Stordalen.

Les mer i Horeca nummer 5 2022

Hvite og røde sensommerviner fra Jura

Noe av det kjekkeste med vin er at det til stadighet dukker opp nye spennende druer og vinområder verdt å sjekke ut.

Sommerens nyhetsslipp bød på to gode, men svært ulike chardonnayer fra Jura, samt to deilige røde viner laget på lokale druesorter fra samme område.

Det kan du lese mye mer om i magasinet Horeca (nummer 5 2022)

Andre større artikler

Du finner også større artikler om Wood Hotel, som skal bygges i Bodø, Umami Arena, Årets grønne kokk 2023. Renaa og Gladmat 2022.

Portrettet i denne utgaven er med hotelldirektør for Fjordbyen, Ståle Gundersen, mens Hestens Bøn er typebedrift i dette nummeret.

Faste spalter

I tillegg til en rekke andre små og mellomstore artikler, er det som vanlig masse lesestoff i de faste spaltene Nytt om navn, Bransjenytt, Norden rundt, Verden rundt, Produkter, Horecajus fra Kluge (om åpenhetsloven), BFSN og Horecakalenderen.

God lesning!

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS