Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug
Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug

Hotellkjede lanserer nye innsjekkingsterminaler

Den norske hotellkjeden Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug.

Publisert
Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug
Citybox lanserer egenutviklede innsjekkingsterminaler i samarbeid med teknologifirmaet Heisenbug

Terminalene, som er utviklet for å håndtere gjestereisen fra innsjekk til utsjekk markerer et nytt skritt i Citybox' mål om å tilby den mest sømløse kundeopplevelsen i bransjen.

De nye innsjekkingsterminalene er i drift på Citybox Bergen og hotellkjedens nyeste hotell; Citybox Helsinki. De rulles fortløpende ut på eksisterende hoteller i tillegg til Citybox Stockholm og Citybox Brussels, som skal åpne til sommeren.

Sammen med Heisenbug

Det er mange år siden Citybox, som den første hotellkjeden i Norge, byttet ut den tradisjonelle resepsjonen med innsjekkingsterminaler.

I fjor lanserte selskapet første del av sin nye gjestereise som en del av omfattende rebranding av selskapet. Nå har hotellkjeden tatt neste steg videre og lanserer sine egne innsjekkingsterminaler i samarbeid med Heisenbug.

– Tradisjonell resepson er unødvendig

– Siden oppstart har Citybox sitt konsept vært forankret i at en tradisjonell resepsjon er unødvendig, fordyrende og en irriterende tidstyv for gjestene. Oppgjennom tiden har vi hatt ulike innsjekkingsterminaler, men nå har vi endelig tatt skrittet videre og utviklet våre helt egne terminaler, tilpasset våre behov og vår tanke om hvordan gjestereisen bør være, sier administrerende direktør for Citybox, Eivind Hjulstad.

Har verter på plass som kan hjelpe

Teknologiselskapet Heisenbug har stått for selve utviklingen, i tett samarbeid med Citybox og ansatte fra alle avdelinger. Design av selve terminalen og møbel er gjort av hotellkjedens egen Kristine Holtås.

Terminalen håndterer i dag alt fra innsjekk, utsjekk, betaling, i tillegg til å muliggjøre oppbevaring av bagasje ved både ankomst og avreise. Terminalene tilrettelegger også for ID-scanning, og ytterligere funksjonaliteter ligger allerede i planene. Dersom gjester opplever utfordringer i en av prosessene, varsler terminalene selv ansatte på hotellet. Målet er at verter skal dukke opp før gjesten selv har innsett at de har en utfordring.

Utfører nesten alle oppgavene en tradisjonell resepsjon gjør

– Disse kioskene er mer enn bare innsjekk; de utfører nesten alle oppgavene en tradisjonell resepsjon gjør, og sikrer en brukervennlig opplevelse med tilhørende effektivitet som er målt og verifisert til å fullføres på under 50 sekunder. Dette bidrar ikke bare til en forbedret gjesteopplevelse, men også til optimalisering av hotelldrift for Citybox, sier Tibor Mæhlum hos Heisenbug.

«Verdensrekord i innsjekk»

Med introduksjonen av nye innsjekkingsterminaler bygger Citybox videre på sin visjon om å revolusjonere gjesteopplevelsen, en visjon som har stått fast siden fjerning av den tradisjonelle resepsjonen. Målet med prosjektet har vært å lage en terminal som håndterer kundereisen på en rask og trygg måte. Den foreløpige rekorden for innsjekk er nå 43,2 sekunder.

– Vi har sett på hvert steg i en gjestereise og komprimert den på den mest sømløse måten for at våre gjester får en trygg, enkel og ikke minst superrask innsjekk på våre hotell. Hadde det vært en verdensrekord i hurtiginnsjekk, er jeg sikker på at en av våre gjester ville hatt denne rekorden, sier Eivind Hjulstad, og fortsetter:

– Å tenke utenfor boksen har ført oss til å sette en ny standard for effektivitet og brukervennlighet i innsjekkingsprosessen, og dette er bare starten.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS