Tarje Hellebust Radisson Plaza6

Mange nye ansikter på Plaza

Radisson Blu Oslo Plaza i Oslo har styrket staben denne sommeren.

Publisert

Administrerende direktør på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, Tarje Hellebust, har ansatt mange nye medarbeidere. (Foto: Morten Holt)

Her er nyansettelsene:

Håkon Gjerde, Food & Beverage Manager

Håkon har jobbet innen hotellbransjen i 13 år, og har bred erfaring fra stillinger som Chef de parti ved House of Switzerland under de Olympiske lekene i Torino, Guest Relations Manager ved Ban Leam Sai Beach Resort and Spa i Thailand og praktikant i Food & Beverage avdelingen ved et 5-stjernes hotell i Sveits. Han begynte på Radisson Blu Plaza Hotel i 2008 som Breakfast Manager, og i 2009 ble han forfremmet til Meetings & Events Manager. Som Food & Beverage Manager har Håkon ansvar for den daglige driften av serveringsstedene på hotellet.

– Konstante utfordringer og nye oppgaver er hva jeg trenger for å trives. Jeg pusher Plaza, og Plaza pusher meg til stadig å utvikle meg til en bedre leder og manager. For en som vil opp og frem i livet finnes det ikke noe bedre hotell å ta lærdom fra, sier Håkon Gjerde.

– Jeg gleder meg til å se Håkon vokse i denne viktige rollen. Han har absolutt materiale i seg til å utgjøre en forskjell, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør Radisson Blu Plaza.

Britt Strand, Executive Head Chef

Britt er utdannet kokk fra Hotel Alexandra i Loen og har jobbet i bransjen i 10 år, blant annet ved Radisson Blu Atlantic i Stavanger. Hun begynte på Radisson Blu Plaza Hotel i 2006 som Chef de Partie for koldtkjøkkkenet. I 2007 ble hun forfremmet til souschef. Som Executive Head Chef har Britt ansvar for kjøkkenavdelingene.

– Etter å ha vært ansatt på hotellet i fem år er det et privilegium å bli Executive Head Chef. Det er stort for meg å få muligheten til å lede og inspirere mine fantastiske kolleger i de ulike avdelingene. De er en gjeng med stå-på-vilje og arbeidskraft. I tillegg er det artig å være med å utdanne framtidas kokker, noe vi trenger mange flere, sier Britt Strand.

– Jeg er utrolig stolt og glad for at Britt ville bli vår nye kjøkkensjef. Jeg har store forventninger til henne, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør Radisson Blu Plaza Hotel

Jahn-Einar Kjebekk, Executive Housekeeper

Jahn Einar har 23 års erfaring innen hotellbransjen fra blant annet Thon-, Choice- og Norlandiahotellene. Han begynte som Assistant Executive Housekeeper på Radisson Blu Plaza Hotel i august 2010. Som Executive Housekeeper vil Jahn-Einar ha ansvaret for renholdet av gjesterommene og fellesarealene på hotellet.

– Jeg er svært stolt av å få muligheten til å arbeide som Executive Housekeeper ved Norges største og beste hotell. Utfordringene med å lede en så stor avdeling, og holde kvaliteten på topp både på gjesterom og fellesarealer, ser jeg frem til. Jeg gleder meg også til å samarbeide med alle de dyktige kollegaene, sier Jahn-Einar Kjebekk.

– Jahn-Einar leder en av hotellets største og viktigste avdelinger. Jeg ser frem til fortsatt flotte gjestekommentarer på prikkfrie rom, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør Radisson Blu Plaza.

Christian Pottmeyer, Meetings & Events Manager

Christian er tysk og har lang erfaring i hotellbransjen fra stillinger som Restaurant Manager og Food & Beverage Manager ved ulike Marriott-hoteller i London. Han begynte på Radisson Blu Plaza Hotel i 2009 som Food & Beverage Service Manager. Christian leder nå Meetings & Events Operations og sørger for at det tilbys et førsteklasses produkt til både store og små arrangementer.

– Å jobbe på Plaza er mer enn en jobb, det er en forpliktelse mot å jobbe for det perfekte. Det er også en udelt glede å jobbe med så dedikerte medarbeidere på alle nivåer. Plaza Hotel og Radisson Blu vil alltid være et arbeidssted for dem som er villig til å strekke seg litt ekstra for gjester og kolleger, sier Christian Pottmeyer.

– Å videreføre og videreutvikle vår kjente service- og produktleveranse innen kurs, møte og bankettavdeling er et stort ansvar. Christian har både rett innstilling og bakgrunn for denne jobben, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør Radisson Blu Plaza Hotel.

Susanne Frederiksen, Human Resources Manager

Susanne er dansk og har 15 års erfaring fra The Rezidor Hotel Group. Hun begynte sin karriere i Norge som resepsjonist på Plaza i 1997, og har hatt ulike stillinger ved Radisson Blu hotellene i Oslo. Hun har blant annet jobbet som Service Manager og Front Office Manager, men sist kommer hun fra stillingen som Acting Central Reservations Manager Scandinavia. Som Human Resources Manager vil Susanne ha ansvar for å lede og utvikle personalpolitikken på hotellet.

– Det er en ære å komme tilbake til Plaza, og jeg gleder meg til nye utfordringer i en spennende stilling. Min viktigste oppgave er å motivere våre ansatte til å yte deres beste, slik at vi sammen kan opprettholde vårt høye servicenivå og levere Yes I can service til hver eneste gjest, hver eneste dag, sier Susanne Frederiksen.

– Det er veldig hyggelig å ønske en tidligere Plazaansatt velkommen tilbake. Susanne har hatt en flott utvikling siden forrige gang hun var her, og jeg er glad for at hun nå er husets personalsjef. Jeg har store forventninger til henne, sier Tarje Hellebust, administrerende direktør Radisson Blu Plaza Hotel.

Cecilie Våge, Sales Manager

Cecilie er utdannet diplommarkedsfører med spesialisering i reiselivs- og serviceledelse. Hun har bred erfaring fra stillinger innen salg og markedsføring, og kommer nå fra en prosjektlederstilling hos Findexa. På Plaza har Cecilie ansvar for kontrakter med det individuelle forretningsmarkedet. Dette innebærer korrekt pris til korrekt kunde, oppfølging, statistikker og mersalg. Et enormt viktig segment for hotellet med store verdier og ansvar.

– Det er motiverende og inspirerende å jobbe med salg for Norges største hotell. At arbeidsmiljøet er så utrolig bra gjør det ekstra gøy å gå på jobb. Det at Plaza har ansatt meg, selv med mangel på erfaring innen hotellbransjen, viser at de satser på personlig utvikling, sier Cecilie Våge.

– Det er en stor glede å ønske Cecilie velkommen inn i hotellbransjen. Det er viktig for oss at vi får inn personer med litt annet perspektiv, input og inspirasjon fra andre bransjer. Vi har store forventinger til hva hun kan bidra med, sier Marcus Giertz, Director of Sales ved Radisson Blu Plaza.

Cecilie Klein, Sales Manager

Cecilie har bred erfaring fra hotellbransjen hvor hun blant annet har jobbet ved Holmekollen Park Hotel og Grand Hotel. Senest kommer hun fra stillingen som Salgssjef ved Best Western Karl Johan. Som Sales Manager vil Cecilie ha ansvar for reisebyråer, turistkontorer og VisitOSLO.

– Jeg stortrives i stillingen som Sales Manager på Radisson Blu Plaza Hotel, og er veldig stolt av å jobbe på Norges største hotell sammen med så mange profesjonelle kollegaer. Jeg setter stor pris på mulighetene for videreutdanning innen Rezidor-konsernet. I tillegg samarbeider vi tett med våre kollegaer i hele verden, og det er også svært gode karrieremuligheter i kjeden. Rezidor er ekstremt gode til å ta vare på og videreutvikle sine ansatte, sier Cecilie Klein.

– Cecilie er ei jente jeg ble oppmerksom på for allerede et år siden. Hun har et vinnende vesen, og en spesiell evne til å få folk med seg. Helt klart en viktig egenskap som Sales Manager på hottellet, sier Marcus Giertz, Director of Sales på Radisson Blu Plaza Hotel.

Elin Ellingsen, Sales Manager

Elin har en Bachelor fra Oxford Bookes og har god erfaring fra hotellbransjen gjennom et internship på et 5-stjerners resort i Palm Beach, Florida og gjennom flere år hos Thon- og Rica-hotellene. Som Sales Manager vil Elin ha ansvar for profesjonelle kongresselskaper og eventbyråer som arrangerer store møter der hele Oslo Plaza er involvert.

– Det å få mulighet til å begynne som Sales Manager på Norges største og flotteste hotell er et privilegium. Jeg stortrives i salgsteamet og gleder meg til å dra på jobb hver dag, sier Elin Ellingsen.

– Dette er superselgeren som jeg ble tipset om av tidligere kolleger. Elin har en sterk personlighet og masse kunnskap innen salg. Jeg er glad jeg har kollegaer som gir meg så gode tips, sier Marcus Giertz, Director of Sales på Radisson Blu Plaza Hotel.

Mikko Inkari, Sales Manager

Mikko er finsk og har lang erfaring fra The Rezidor Hotel Group. Han har hatt ulike stillinger ved selskapets hoteller i Oslo, blant annet som Meetings and Events Manager og Sales Manager. Senest kommer han fra stillingen som Operations Manager på Park Inn Oslo. Som Sales Manager vil Mikko ha ansvaret for nysalg og oppfølging av eksisterende kunder med hovedfokus på forretningsgrupper.

– Jeg gleder meg til utfordringene på Plaza. Etter flere ulike stillinger i Radisson Blu og Park Inn kjennes det riktig og spennende å være tilbake. Jeg skal bidra sterkt til å ta salgsavdelingen et steg videre med dyktige kollegaer og ”Yes I Can” holdning, sier Mikko Inkari, Sales manager ved Radisson Blu Plaza.

– Her har du mannen som jakter uten gevær. Helt klart en ”hunter” som snuser opp og graver frem business. Jeg har jobbet med han før og vet at Mikko er lojal, kreativ og energisk. Det er viktig at vi har en person som han på salgsteamet, sier Marcus Giertz, Director of Sales på Radisson Blu Plaza Hotel.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS